تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۱۲۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم سود حداکثری میان سهامداران بانک پاسارگاد

‌می‌متالز - بر اساس سیاست‌های نظارتی بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی صرفاً در شرایطی مجاز به تقسیم سود هستند که چهار شرط را رعایت کرده باشند. این چهار شرط شامل این موارد هستند: سود حاصله ناشی از تسعیر ارز نباشد، ذخایر کافی بابت تسهیلات غیرجاری و سایر الزامات قانونی تامین شده باشد، سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه در شرایط مطلوب باشد و در نهایت اینکه نقدینگی لازم برای پرداخت سود به سهامداران فراهم شده باشد.

به گزارش می‌متالز، بانک پاسارگاد در مجمع عمومی عادی سالیانه خود در دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ تقسیم سود ۲۰۰ ریالی انجام داده است.

به گزارش روزنامه اینترنتی فراز عملکرد مالی بانک پاسارگاد در سال مالی ۱۴۰۱ منجر به ایجاد ۱۹۱، ۴۴۸ میلیارد ریال سود خالص شد. به این ترتیب، این بانک با تصمیم مجمع عمومی عادی سالیانه در تاریخ ۲۸ تیر سال ۱۴۰۲ توانست سود حداکثری را میان سهامداران خود تقسیم کند.

بر اساس سیاست‌های نظارتی بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی صرفاً در شرایطی مجاز به تقسیم سود هستند که چهار شرط را رعایت کرده باشند. این چهار شرط شامل این موارد هستند: سود حاصله ناشی از تسعیر ارز نباشد، ذخایر کافی بابت تسهیلات غیرجاری و سایر الزامات قانونی تامین شده باشد، سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه در شرایط مطلوب باشد و در نهایت اینکه نقدینگی لازم برای پرداخت سود به سهامداران فراهم شده باشد.

صورت‌های مالی بانک مذکور توسط حسابرس و بانک مرکزی بررسی شده و از سوی مراجع ذی صلاح مورد تأیید قرار گرفته است.

گفتنی است بانک پاسارگاد با کسب رتبه برتر «بهره وری کل عوامل» در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی، بیشترین ارزش افزوده را در مقابل هزینه سرمایه انسانی و هزینه سرمایه ایجاد کرده است.

منبع: انتخاب

عناوین برگزیده