تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۱۲۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از پنج‌هزار تن کالا از گمرک گناوه صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بندر گناوه گفت: گمرک این بندر در چهار ماه اول امسال طی ۱۱ فقره کوتاژ، پنج‌هزار و ۷۹ تن کالا به ارزش ۹۹۵ هزار و ۷۴۲ دلار به کشور‌های همسایه خلیج فارس صادر کرده است.

به گزارش می‌متالز، شکراله ابوعلی روز دوشنبه اظهار کرد: شیشه، آینه ساختمانی و اشیای سفالی از عمده کالا‌های صادراتی از گمرک این بندر به کشور‌های حوزه خلیج فارس بوده است.

وی گفت: میزان ترانزیت از گمرک این بندر به مبدا خارجی در این مدت به وزن ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بو n ه که از نظر دلاری ۲ میلیون و ۵۲۶ دلار ارزش داشته است.

مدیرکل گمرک بندر گناوه افزود: عمده کالا‌های ترانزیت شده مبدا خارجی شامل ۱۲۰ دستگاه خودرو و چهار دستگاه بیل مکانیکی مستعمل بوده که مقصد آن‌ها کشور عراق و مناطق آزاد بوده است.

وی ادامه داد: میزان ترانزیت مقصد داخلی در این مدت به وزن پنج هزار و ۵۰ کیلوگرم انجام شده که ازن ظر ارزش دلاری ۱۰ هزار و یکصد دلار برآورد می‌شود.

ابوعلی گفت: توپ ورزشی از عمده کالا‌های ترانزیت مقصد داخلی در این مدت و از مبدا میرجاوه بوده است.

وی ادامه داد: میزان کالای وارداتی چهار ماه امسال به گمرک این بندر هفت هزار و ۲۸۷ تن به ارزش ۳۰ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۶۵۴ دلار بوده است که از نظر وزنی ۹۵ و دلاری ۱۴۳ درصد به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآورشد: لوازم یدکی، لاستیک کامیون، پوکه لوازم آرایشی و ظروف شیشه‌ای از عمده کالا‌های وارداتی در این مدت است.

مدیرکل گمرک گناوه تصریح کرد: درآمد چهار ماهه گمرک این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۲۴۰ درصد افزایش ۱۷۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: در چهار ماه امسال طی ۱۹۳ فقره اظهارنامه، ۱۰ هزار و ۲۹۵ تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۳۷۷ دلار کالای ملوانی وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزنی ۴۳۸ درصد کاهش و دلاری ۱۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی یادآورشد: لاستیک فرغون، تور ماهیگیری، لوازم آشپزخانه، چای و فیلتر تصفیه آب عمده کالای وارداتی ملوانی بوده است.

ابوعلی گفت: در این مدت همچنین از طریق گمرک این شهرستان طی ۹۷ فقره اظهارنامه، هشت هزار و ۷۶۸ تن کالا به ارزش ۷۰۵ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال خروج موقت (کاپوتاژ) شده است که ازنظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و دلاری پنج درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی تعداد موتور لنج‌های ورودی به این بندر را در چهار ماه اول امسال ۲۲۹ فروند و خروجی ۲۹۹ فروند اعلام کرد و افزود: میزان شناور‌های ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد و خروجی یک درصد افزایش یافته است.

گناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است و شغل ۸۰ درصد مردم این منطقه جنوبی به دریا وابسته است.

منبع: پایگاه خبری اطلاع رسانی دیار جنوب

عناوین برگزیده