تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۱۲۸۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

استانداردی جهانی برای اندازه گیری و گزارش انتشار کربن صنعت فولاد

‌می‌متالز - شورای جهانی آب و هوای صنعت فولاد پیشنهاد نهایی «استاندارد آب و هوای فولاد» را منتشر کرد که از یک معیار کربن زدایی جهانی ثابت برای همه فولادسازان صرف نظر از فرآیند تولید یا مواد اولیه غالب آن‌ها حمایت می‌کند، که با سایر استاندارد‌های پیشنهادی ارائه شده توسط طرفداران کوره بلند متفاوت است.

به گزارش می‌متالز، این استاندارد جدید چارچوبی واحد و مبتنی بر فناوری را برای صدور گواهی‌نامه محصولات فولادی و تعیین هدف انتشار گاز‌های گلخانه‌ای شرکت‌ها ارائه می‌کند که برای همه تولیدکنندگان فولاد به طور یکسان در سطح جهانی اعمال می‌شود. این گروه خاطرنشان کرد که استاندارد فوق در تضاد با سایر پیشنهاد‌های قبلی بود که به کاهش نوآوری منجر می‌شد و به فولادسازان با انتشار کربن بالا اجازه می‌داد تا ایجاد تغییرات در فرآیند تولید خود را به تعویق بیندازند.

شورای جهانی آب و هوای صنعت فولاد گروهی از تولیدکنندگان فولاد مستقر در امریکا و اروپا است که در سال ۲۰۲۲ با هدف ارتقای استانداردی شفاف و متمرکز بر آب و هوا برای اندازه گیری و کاهش انتشار کربن تشکیل شد.

در حال حاضر، هیچ استاندارد صنعتی برای اندازه گیری و گزارش انتشار کربن وجود ندارد و نظرات در مورد چگونگی ایجاد چنین سیستمی بین فولادسازان کوره بلند و فولادسازان مبتنی بر کوره‌های قوس الکتریکی متفاوت است. تلاش فولادسازان دنیا برای توسعه یک استاندارد مشخص در حالی صورت می‌گیرد که امریکا و اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای ایجاد یک توافق جهانی در مورد فولاد و آلومینیوم پایدار هستند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده