تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۱۲۸۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

عرضه فولاد عمان در بازار امارات افزایش می‌یابد/ احداث یک خط ریلی از جیندال عمان به بازار‌های امارات

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد جیندال در عمان موفق شده با انعقاد یک یادداشت‌تفاهم با شرکت ریلی عمان-اتحاد سالانه تا چهار میلیون تن مواد خام و محصولات نهایی از کارخانه خود در بندر صحار به بازار‌های امارات ارسال کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از ارَبیَن‌بزینِس، شرکت ریلی عمان-اتحاد در جایگاه مجری و توسعه‌دهنده شبکه ریلی عمان-امارات یادداشت‌تفاهمی با شرکت آهن و فولاد جیندال شدید در عمان امضا کرده است. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد خط راه آهن سراسری بین مجتمع فولاد جیندال در بندر صحار عمان و امارات متحده عربی به واسطه شبکه راه آهن امارات-عمان است.

بنا بر مفاد تفاهم‌نامه شرکت جیندال این مجوز را دارد سالانه تا چهار میلیون تن مواد خام و محصولات نهایی از مجتمع تولید فولاد خود در بندر صحار به بازار‌های امارات متحده عربی حمل کند.

شرکت ریلی عمان-اتحاد نیز متعهد شده شبکه ریلی خود را با تجهیز به فناوری‌های روز برای پشتیبانی از جیندال در پیشبرد جریان بارگیری و تخلیه بار ارتقا دهد. این شرکت همچنین تامین تجهیزات مربوط به انتقال آهن و فولاد را تضمین کرده است.

محمد بن زَهران المحروقی معاون مدیرعامل شرکت ریلی عمان-اتحاد درباره این یادداشت‌تفاهم گفت: شراکت با گروه جیندال شدید، به ارتقای خدمات حمل و نقل عمان-اتحاد می‌انجامد و سبب می‌شود عمان-اتحاد برای خدماتی که در آینده باید ارائه دهد و انتظاراتی که مشتریان آن خواهند داشت، مجهزتر شود.

وی افزود: با این یادداشت‌تفاهم جیندال نیز می‌تواند بهره‌وری زنجیره تامین خود را با بهره‌گیری از خدمات شبکه ریلی امارات-عمان ارتقا دهد؛ این خدمات با سرعت بالا، قیمت مناسب و به صورت پایدار ارائه می‌شود.

هارشا شَتی، مدیرعامل جیندال گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه برای جیندال یک نقطه عطف به شمار می‌آید، ما به دنبال توسعه عرضه محصولات خود در منطقه و فراتر از آن هستیم.

پیش‌بینی می‌شود با توسعه شبکه ریلی عمان-امارات انتشار دی‌اکسید‌کربن در این دو کشور کاهش یابد، این امر هم‌راستا با سیاست‌های ملی عمان و امارات برای دستیابی به هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی است.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده