تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۱۳۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای وزارت بازرگانی با بازار فولاد چه می‌کند؟ / بازگشت ارز حاصل از صادرات در شرایط مطلوبی قرار ندارد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هدف از تشکیل وزارت بازرگانی پیشبرد امور باشد، باید بر اساس این هدف‌گذاری ساختاری جدیدی تعریف کرد و برنامه‌ریزی درست و دقیق انجام داد.

به گزارش می‌متالز، محمدصالح جوکار با اشاره به آثار احیای وزارت بازرگانی بر تنظیم بازار فولاد، اظهارداشت: اگر هدف از تشکیل وزارت بازرگانی پیشبرد امور باشد، باید براساس این هدف‌گذاری ساختاری جدیدی تعریف کرد و برنامه‌ریزی درست و دقیق انجام داد و باید به این مساله توجه کرد که این وزارتخانه جدید برای سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها مزاحمت ایجاد نکند.

وی گفت: بحث صنعت با معدن و با بازرگانی ارتباط تنگاتنگی دارند، اما وزارت صمت نتوانسته در حوزه بازرگانی باتوجه اینکه حوزه صادرات، تجارت، واردات و توزیع اقلام را در برداشته، کارآیی لازم را از خود نشان دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سلسله مراتبی که با تشکیل این وزارتخانه ایجاد خواهد شد، می‌تواند بر تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد و سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح بر مبنای نیازسنجی جامع می‌تواند از دستاورد‌های تشکیل این وزارتخانه باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم دیپلماسی اقتصادی قوی داشته باشیم به طوری که هم اکنون ارتباطات ما با دنیای خارج برای ارائه محصولات و تولیدات خود بسیار پایین بوده است.

جوکار اظهارداشت: وزارت امور خارجه در حوزه سیاست خارجی در طول این سال‌ها یک نگاهی به حوزه اقتصاد داشته است، اما کفایت نمی‌کند، پس تشکیل وزارت بازرگانی می‌تواند این خلاء را جبران کرده و به بازار کسب و کار داخلی رونق ببخشد.

به گفته این نماینده، دغدغه اصلی مخالفان تشکیل وزارت بازرگانی حوزه ارز و واردات است، در حالی که امروز هم در بحث صادرات و برگشت ارز به داخل کشور شرایط مطلوب نیست و از آنجا که وزارت بازرگانی در حوزه تنظیم بازار هم نقش دارد می‌تواند کمک کند تا ما در حوزه صادرات و واردات، تراز مناسبی را داشته باشیم.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده