تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۱۳۰۹۱
سرویس خبر : انرژی
سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شهرستان بن، تولید کننده ۲۷ هزار تن گاز کربنیک مایع کشور/ تولید لامپ‌های خیابانی نوین در شهرکرد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که کارخانه تولید گازکربنیک بن با ظرفیت سالانه ۲۷ هزار تن گازکربنیک مایع، بزرگترین کارخانه co۲ تمام ایرانی است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به تولید ۳۵ درصد گاز کربنیک کشور در بازدید تیم اقتصادی استان از واحد صنعتی co۲ شهرستان بن گفت: تولیدکننده ۳۵ درصد گازکربنیک کشور موفق شده به بومی سازی خط جدید هایپر (تولید گاز کربنیک) شده است.

وی با بیان اینکه برای طراحی، بومی‌سازی و اجرای این کارخانه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، افزود: با راه‌اندازی خط جدید در کارخانه گازکربنیک بن، ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید این کارخانه افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه محصول تولیدی کارخانه گازکربنیک برای صنایع غذایی، داروسازی، جوشکاری صنعتی و آب شیرین کن‌های صنعتی کاربرد دارد، اضافه کرد: محصول این کارخانه خلوص ۹۹/۹۹۵ و نقطه شبنم منفی ۵۰ را دارد و برای کاربرد پزشکی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند، یادآور شد: با طراحی و ساخت خط تولیددر این واحد صنعتی، نام این کارخانه در کنار شرکت‌های آمریکایی، کانادایی، ژاپنی و آلمانی به ثبت رسیده و کشور‌های منطقه متقاضیان خرید محصول کارخانه تولید گازکربنیک بن هستند.

شهرستان بن، تولید کننده ۲۷ هزار تن گاز کربنیک مایع کشور/ تولید لامپ‌های خیابانی نوین در شهرکرد

تولید لامپ‌های ال‌ای دی فوق کم مصرف پرنور در شهرکرد

رحمتی در ادامه تاکید کرد: متخصصان کارخانه دانش‌بنیان در قطب صنعتی شهرکرد، با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین، لامپ‌های ال‌ای دی بسیار کم مصرف و پرتوان تولید کردند.

وی با بیان اینکه این لامپ‌ها با مصرف یکسان انرژی برق تا سه برابر نسبت به لامپ‌های معمولی می‌تواند روشنایی تولید کند، خاطرنشان کرد: لامپ‌های ال‌ای دی فوق کم مصرف برای نخستین بار در کشور و حتی دنیا با بکار گیری تجهیزات فوق پیشرفته الکترونیکی در شهرکرد تولید و تمام طراحی، نصب برد‌ها و ساخت لامپ در داخل انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون از این محصول آزمایشی در شبکه روشنایی معابر شهری شهرکرد، بروجن، فارسان و بن استفاده شده و باعث صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی برق شده است.

وی ادامه داد: این لامپ‌های تولیدی ١٠٠ وات است، اما در مقایسه با لامپ‌های ٣٠٠ واتی روشنایی یکسانی تولید می‌کند و این یعنی صرفه جویی سه برابری در مصرف برق کشور.

رحمتی با بیان اینکه کارخانه با ١٥٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال کار است و ٢٠٠ نفر هم مشغول به کار هستند، گفت: افق این کارخانه رشد تولید تا ٤ هزار لامپ ال‌ای دی فوق کم مصرف و پرتوان در ماه است که به‌زودی این هدف محقق می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده