تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۱۳۴۳۰
سرویس خبر : اجتماعی
رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه:

راه بهشت میزبان ۴۵ هزار نفر از عزاداران امام حسین علیه السلام بود

‌می‌متالز - رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه گفت: با توجه به آمار‌های موجود می‌توانیم بگوییم جمعیت ۳۰هزار نفری پارسال، امسال به ۴۵ هزار نفر افزایش یافته که این آمار مؤید استقبال کارکنان، بازنشستگان و عموم مردم است.

به گزارش می‌متالز، محمد سامونی رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در مورد برگزاری ویژه برنامه «راه بهشت» اظهار کرد: روضه «راه بهشت» چیزی حدود ۳۰ سال است که به همت کارکنان فولاد مبارکه برگزار می‌شود و البته در فرم برگزاری فراز‌ها و فرود‌های متفاوتی را تجربه کرده است. به طور مثال از نظر مکان برگزاری و زمان برگزاری در دهه‌های مختلف، این روضه به انحاء مختلفی میزبان عزاداران امام حسین علیه السلام و یارانشان بوده است.

مشارکت خانواده فولادمبارکه برای برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه افزود: دانشگاه اصفهان با توجه به جمعیت بالایی که هر شب میهمان روضه «راه بهشت» هستند زیرساخت‌های خوبی را برای میزبانی دارد که البته در این بین اقدامات واحد‌های مختلف خدماتی فولاد مبارکه در تقویت زیرساخت‌هایی نظیر سرمایش، پذیرایی، پارکینگ و... این زیرساخت‌ها را تقویت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: راه بهشت امروز به بزرگ‌ترین رویداد خانوادگی کارکنان فولاد مبارکه تبدیل شده که این رویداد بزرگ به لطف الهی حول محور وجود مقدس حضرت سیدالشهدا اتفاق می‌افتد. با توجه به آمار‌های موجود می‌توانیم بگوییم جمعیت ۳۰هزار نفری پارسال، امسال به ۴۵ هزار نفر افزایش یافته که این آمار مؤید همدلی و علاقه کارکنان، بازنشستگان و عموم مردم برای عرض ارادت به ساحت امام حسین علیه السلام است.

راه بهشت میزبان ۴۵ هزار نفر از عزاداران امام حسین علیه السلام بود

اضافه شدن دو رویداد جدید به مجموعه برنامه‌های امسال

سامونی تصریح کرد: این در حالی است که بالغ بر ۷۰۰ از نفر از کارکنان و خانواده‌هایشان به صورت مستقیم و به عنوان خادمان افتخاری به صورت داوطلبانه، برنامه‌های اجرایی روضه را پیگیری می‌کنند. البته همانطور که قبلاً عرض کردم بسیاری از واحد‌های فولاد مبارکه نیز از برگزاری این ویژه‌برنامه پشتیبانی کردند که از همه این عزیزان کمال تشکر را دارم.

وی تأکید کرد: در برگزاری راه بهشت تلاش شده که این ویژه برنامه، شامل مجموعه برنامه‌هایی برای همه جامعه مخاطبین از سنین تا طیف‌های مختلف خانواده بزرگ فولاد مبارکه باشد. به همین خاطر امسال اتفاقات جدیدی را نسبت به پارسال داشتیم که از جمله آن می‌توان به برگزاری هیات نوجوانان برگزار کرد.

استقبال کم‌نظیر مخاطبین از هیات نوجوان و نشست‌های تخصصی مادران

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه عنوان کرد: نکته قابل توجه در مورد هیات نوجوانان این است که مخاطب این برنامه به خاطر آیتم‌های متنوع و جذابی که برای آن در نظر گرفته شده طی شب‌های گذشته به طور خیره‌کننده‌ای رشد تصاعدی داشته که این اتفاق برای برگزارکنندگان بسیار دلگرم‌کننده است.

یکی از برنامه‌های جدید امسال که روی آن برنامه‌ریزی دقیق شده، برگزاری برنامه‌ای در قالب پرسش و پاسخ ویژه مادران و همسران بوده تا سؤالات خود در حوزه تربیت از سخنرانان برنامه بپرسند که از این برنامه نیز استقبال خوبی به عمل آمد.

راه بهشت میزبان ۴۵ هزار نفر از عزاداران امام حسین علیه السلام بود

مشارکت مخاطبین راه بهشت و فولاد مبارکه برای اهدای ۱میلیون بطری آب به زائران اربعین

در حاشیه این مراسم نیز خدمات فرهنگی متنوعی به خانواده‌ها ارائه می‌شود. غرفه مشاوره و راهنمایی در محور‌های تربیت فرزند، سواد رسانه‌ای، ارتباط بین زوجین، توسعه فردی و. یکی از این رویدادهاست که برای استفاده خانواده‌ها برنامه‌ریزی شد.

گذر فرهنگی یکی دیگر از اتفاقاتی است که در حاشیه برگزاری راه بهشت برای آن برنامه‌ریزی شده که در قالب غرفه‌های نذر آب، بافت فرش برای عتبات عالیات و سایر غرفه‌ها با استقبال خوبی طی این شب‌ها همراه بود.

غرفه نذر آب، زمینه‌سازی برای مشارکت مخاطبین در جهت تأمین آب برای اهدا به زائرین اربعین بود که این غرفه نیز نسبت به سال گذشته مورد توجه مخاطبین قرار گرفته و بنا بر این است مثل پارسال با کمک مخاطبین راه بهشت و مشارکت فولاد مبارکه، یک میلیون بطری آب به زائران آقا اباعبدالله در روز اربعین اهدا شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده