تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۳۱۳۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقدام جدید بانک مرکزی روسیه

‌می‌متالز - بانک مرکزی روسیه خرید ارز‌های خارجی را تا سال ۲۰۲۴ متوقف کرد. این بانک اعلام کرد که خرید ارز‌های خارجی در بازار داخلی را از ۱۰ اوت تا پایان سال ۲۰۲۳ متوقف می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی روسیه خاطرنشان کرد که این اقدام به این معنی است که از انعکاس عملیات منظم وزارت دارایی روسیه مرتبط با اجرای قانون بودجه دور می‌شود و این اقدام برای کاهش نوسانات بازار مالی انجام شده است. بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در عین حال، بانک مرکزی روسیه به انجام معاملات در بازار داخلی برای فروش ارز خارجی مربوط به استفاده از وجوه صندوق ثروت ملی برای قرار دادن آن‌ها در دارایی‌های مالی مجاز در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به میزان روزانه ۳/ ۲ میلیارد روبل ادامه خواهد داد.

تورم روسیه صعود کرد؟

همچنین تورم روسیه در ماه جولای به ۳/ ۴ درصد رسید. بر اساس گزارش اداره آمار روسیه، روستات، شاخص قیمت مصرف‌کننده روسیه (CPI) در ماه جولای نسبت به سال قبل ۳/ ۴ درصد افزایش یافت. این رقم نسبت به نرخ تورم ۲۵/ ۳ درصدی گزارش شده در ماه ژوئن افزایش یافته است. قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۲/ ۲ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت محصولات غیرخوراکی ۴/ ۲ درصد و قیمت خدمات ۱۰درصد به صورت سالانه افزایش یافت. به صورت ماهانه شاخص قیمت مصرف‌کننده ۶۳/ ۰ درصد افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی به‌طور سالانه ۲/ ۳ درصد و به صورت ماهانه ۵۳/ ۰ درصد صعود کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده