تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۳۸۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

موفقیت صنایع بزرگ ریشه در پویایی و توسعه متوازن صنایع خُرد دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هشت درصد صنایع کوچک کشور در این استان استقرار دارند، گفت: فقیت صنایع بزرگ ریشه در پویایی و رشد و توسعه متوازن صنایع خُرد دارد.

به گزارش می‌متالز، «محمدجعفر عظمایی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مناسبت روز ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک، اعلام کرد که هشت درصد صنایع کوچک کشور در این استان استقرار دارند و نیمی از صنایع استان کوچک مقیاس هستند.

وی افزود: غیر از واحد‌های صنفی تولیدی و کارگاهی، بالغ بر نیمی از مجموع چهار هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی استان با اشتغال کمتر از ۱۰ نفر، کوچک مقیاس است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صنایع مقیاس کوچک، واحد‌هایی هستند که با نیروی انسانی کمتر، ماشین‌آلات و تجهیزات کوچک‌تر و سرمایه گذاری کمتر به عملیات تولیدی و خدماتی مشغول هستند؛ اظهار کرد: این قبیل صنایع در تکانه‌های اقتصادی نسبت به صنایع بزرگ آسیب‌پذیری بیشتری دارند، از این‌رو باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند.

عظمایی با بیان اینکه موفقیت صنایع بزرگ ریشه در پویایی و رشد و توسعه متوازن صنایع خُرد دارد، گفت: ارائه تسهیلات مالی، برقراری دوره‌های آموزشی و توسعه بازار از جمله اقداماتی است که باید در جهت حمایت از صنایع کوچک به آن‌ها اهتمام شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده