تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۳۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در پایان سفر به استان سمنان خبر داد؛

ضرورت تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی سمنان/ تهیه نقشه راه حمایت از واحد‌های صنعتی و معدنی کشور

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت هدف نخستش برای سفر به استان سمنان را تامین و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی این استان برشمرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص دستاورد‌های سفر به استان سمنان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: استان سمنان، بدون تردید استانی صنعتی است و چشم‌اندازی بسیار روشنی در این حوزه دارد.

وی افزود: در یک روز حضور در استان سمنان، بازدید‌های خوبی از صنایع مختلف داشتم، اما هدف نخستم برای سفر به این استان، این بود که زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی را در سمنان فراهم کردم.

وزیر صمت، توسعه و بهره‌وری مناسب از برق، گاز و آب در استان سمنان را از اهداف مهم دیگر این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: نقشه راه به کمک شرکت‌های صنعتی، خصوصا معدنی تهیه شده و امیدواریم با کمک آن‌ها به اهداف ترسیمی دست یابیم.

ضرورت تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی سمنان/ تهیه نقشه راه حمایت از واحد‌های صنعتی و معدنی کشور

وی با بیان اینکه در این سفر از نیروگاهی که طی یکسال گذشته و با استفاده از توانمندی و تجهیزات داخلی ساخته شده، بازدید کرد، ادامه داد: کلنگ توسعه یک نیروگاه به سمت سیکل ترکیبی زده شد و به امید خدا ظرف ۲ سال آینده برای افتتاح این نیروگاه به سمنان خواهیم آمد. مطمئن هستم این اتفاق مبارک به‌زودی رخ می‌دهد و استان از حیث تامین برق برای توسعه صنعتی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

علی‌آبادی از هماهنگی با استاندار برای مشارکت بخش کشاورزی با بخش صنعتی برای بهره‌وری در آب خبر داد و گفت: قرار است آب صرف‌جویی شده، برای افزایش سهم صنعت مورد استفاده قرار بگیرد و در نهایت ظرفیت‌های بخش صنعت استان را به نقطه امیدبخش و بالاتر شرایط فعلی رساند.

وی با بیان اینکه انتقال آب، نه فقط برای استان سمنان بلکه برای استان‌های دیگر از جمله ضرورت‌های مهم و اصلی است، تاکید کرد: وزارت صمت برنامه جامعی را برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مناطق مرکزی کشور حتی مناطق شمالی و استان خراسان رضوی از طریق استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی دارد که آب لازم را برای استان‌های یزد و اصفهان و فلات مرکزی کشور تامین خواهد کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه برای استان سمنان هم برنامه جامعی در دستور اقدام است که مسئولان مربوطه گزارش آن را ارائه می‌کنند، گفت: در این زمینه وزارت صمت آماده مشارکت است تا با کمک و همراهی صنایع، منابع لازم برای اجرایی شدن طرح‌های در دست اقدام، را تامین کند، زیرا این مساله برای استان سمنان و کل کشور حیاتی است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده