تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۳۸۲۰
سرویس خبر : انرژی
عزیزی:

تولید نفت در برنامه هفتم ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز پیش بینی شده است/ هدف گذاری بزرگ صرفه جویی ۱۵ میلیارد متر مکعبی گاز

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفـت: در برنامه هفتم توسعه برای تولید ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز و تولید ۸۰۴ هزار بشکه میعانات گازی در روز هدف گذاری شده است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه احکام بسیار خوبی در حوزه انرژی تصویب شده است گفت: در راستای بند ۸ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مبتنی بر افزایش تولید نفت و گاز، بازیافت میادین و افزایش ارزش افزوده زنجیره نفت و گاز با همدلی دولت و مجلس اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته تا صحنه زیبای تحولی خدمت و پیشرفت تحقق پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه قابل ارزیابی است عنوان کرد: در برنامه هفتم کاملا مشخص است که در سال اول و در پایان ۵ سال دقیقا چه اتفاقی می‌افتد به عنوان مثال در حوزه نفت و گاز؛ تولید نفت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز، برای تولید میعانات گازی ۸۰۴ هزار بشکه در روز هدف گذاری شده است.

وی اظهار کرد: همچنین برای تولید گاز خام هزار و ۲۳۹ میلیون متر معکب در روز و برای جمع آوری گاز‌های همراه صرفه جویی بزرگ ۱۵ میلیارد متر معکب در سال پیش بینی شده که عدد قابل توجهی است. کاهش مصرف نهایی معادل هزار و ۲۸۵ بشکه نفت خام در روز، تولید بنزین ۱۲۹ میلیون لیتر در روز، تولید نفت گاز ۱۳۰ میلیون لیتر در روز، تولید نفت کوره ۴۹ میلیون لیتر در روز پیش بینی شده و به نحوی تولید نفت خام بهبود پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: در حوزه برق کل ظرفیت ۱۲۴ هزار و ۴۸۵ مگاوات بوده و ظرفیت تجدید پذیر که اتفاق بزرگی است ۱۰ هزار مگاوات پیش بینی شده و برای افزایش تولید در اوج بار نیز تراز مثبت ۱۶۳۲ مگاوات هدف گذاری شده است. رشد ظرفیت پست‌های انتقال و توزیع هم ۲۵ درصد است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم اضافه کرد: اتفاق بزرگی در حوزه نفت و گاز و برق و انرژی در برنامه هفتم صورت می‌گیرد؛ در حوزه دیپلماسی انرژی هم احکام بسیار خوبی تدوین شده است. بنای نمایندگان مجلس با همدلی با دولت این است که برنامه پیشرفت عدالت محور برای ایران قوی که امید بخش برای جوانان باشد با عدد، سنجه و قابل محاسبه و کنترل تدوین شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده