تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۳۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در عمر دو ساله دولت رخ داد:

اولین حضور مسوول دولت در بورس با وعده عرضه سهام هسته ایی و جلب اعتماد!

‌می‌متالز - معاون رئیس‌جمهور برای اولین بار در عمر دو ساله دولت، قدم به تالار بورس گذاشت و ضمن یکی دو توصیه کوچک، وعده عرضه سهام شرکت‌های سازمان انرژی اتمی و جلب اعتماد مردم داد!

به گزارش می‌متالز، محمد اسلامی به عنوان اولین مسوول دولت سیزدهم و بعد بیش از دو سال از حضور ابراهیم رئیسی در قبل از انتخابات ریاست جمهوری، قبل از ظهر امروز به تالار بورس رفت و شاید و شاید ضمن تحقق هدف از این بازدید، شنونده گلایه‌ها مسوولان بازار سرمایه از دولت باشد.

براساس این گزارش، وی اعلام کرد: بازار سرمایه ظرفیت‌های زیادی دارد و باید بتواند در ابعاد واقعی ظهور و اعتماد مردم را جلب کند. همچنین باید تلاش کرد با جلوگیری از هیجان زدگی و حفظ تعادل و ثبات، بازار سرمایه‌ای پویا باشد!

اقتصاد هسته‌ای بسیار شکوفا بوده و سازمان انرژی اتمی هم با اعتقاد به بورس، قصد سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد دلاری در افق ۲۰ ساله دارد و مقدماتی برای ورود به بورس شرکت‌های زیر مجموعه فراهم کرده است.

همچنین قرار است تامین مالی پروژه‌ها از بازار سرمایه استفاده کنند. متقاضیان صنعت هسته‌ای هم تقاضای سرمایه گذاری مشترک در داخل و خارج برای تولید و صادرات محصولات دارند. این شرکت‌ها به لحاظ اندازه و ظرفیت رشد کرده و اقداماتی در حد بین المللی انجام می‌دهند و قادر خواهند بود با ارزش آفرینی در بورس مطرح باشند و مردم هم به آن‌ها اعتماد کنند.

مهم این است که مردم بدانند برنامه هسته‌ای جنبه‌های موفق اقتصادی دارد؛ بنابراین سیاست در‌های باز برای مردم مبنا قرار گرفته تا حس نزدیکی بیشتری نسبت به برنامه هسته‌ای داشته باشند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده