تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۱۴۱۹۲
سرویس خبر : انرژی
رئیس صنف جایگاه داران اعلام کرد:

۴ عامل تشکیل صف طولانی پمپ‌بنزین‌ها و دو دلیل سهمیه بندی جدید!

‌می‌متالز - رئیس صنف جایگاه داران ۴ عامل اصلی در تشکیل صف‌های طولانی پمپ‌بنزین‌ها و دو دلیل سهمیه بندی جدید بنزین را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، اسدالله قلیزاده درباره صف‌های طولانی جایگاه‌های عرضه سوخت طی روز‌های اخیر که تا نیمه‌های شب پابرجا است به ایلنا، اعلام کرد: افزایش حیرت‌انگیز مصرف بنزین، وجود خودرو‌های پرمصرف، مصوبه مجلس در مورد الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی و خرابی کارت خوان‌های سامانه سوخت از عوامل مهم صف‌های طولانی پمپ‌بنزین‌ها است.

سال ۱۴۰۲ برای مصرف سوخت پرچالشی بوده رکورد‌های ۱۰۰ مصرف در حال جابجایی بوده و ایران به دهمین مصرف‌کننده بنزین جهان تبدیل شده ا ست.

اخیرا سیاست گذاران تصمیم به اعمال محدودیت‌هایی برای کارت شخصی و آزاد کردند که به فراخور استان‌ها و میزان مصرف به ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر در هر بار سوختگیری منجر شده است. بیشترین انتقادات هم مربوط به استان‌های مرزی است.

جایگاهداران هیچ نقشی در این تصمیمات نداشته و از اجرای طرح متضرر هم می‌شوند، ولی تلقی این است که چنین برنامه ایی با دو رویکرد ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی و ماندگاری بیشتر سوخت به جای باک در مخازن جایگاه‌ها و برای پشتیبانی بهتر در ارسال فراورده به پمپ‌بنزین‌ها اجرا شده است.

اجرای طرح‌های حوزه سوخت موجب عدم انتفاع جایگاه‌ها و افزایش میزان پاسخگویی به مردم می‌شود که آزاردهنده است. جایگاه داران که تحت فشار‌های مالی ناشی از عدم دریافت حق العمل هستند همچنان برای سوخت رسانی تلاش می‌کنند. خرابی کارتخوان‌های سوخت نیز معضل بزرگی است که صف‌ها را افزایش داده و مشخص نیست چرا مسوولان تدبیری نمی‌کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده