تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۱۴۱۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با مدیرعامل مس باهنر مطرح شد:

بررسی امکان ایجاد تعرفه‌های ترجیحی در کشور‌های هدف مانند ترکیه و همکاری سفرا و کنسولگری‌ها برای تسهیل صادرات و خلق راهکار‌های جدید در بازگشت ارز حاصل از آن

‌می‌متالز - در شرایطی که برخی از مشتریان با سوءاستفاده از تحریم‌های ظالمانه استکبار، مشکلات احتمالی ناشی از تحریم را بهانه‌ای برای عدم پرداخت مطالبات شرکت‌ها قرار داده‌اند؛ همکاری در پیگیری وصول وجوه حاصل از صادرات، می‌تواند مورد توجه سفرای کشور عزیزمان قرار گیرد تا همچون تلاش ارزشمند ایشان در بازگشت مطالبات کلان کشور از صادرات نفت، مطالبات جزیی شرکت‌ها هم به همان نحوه به چرخه بانک مرکزی برگردد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو و صنایع مس شهید باهنر؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سفر یک‌روزه به استان کرمان و در حاشیه نشست با مدیران و فعالان اقتصادی این استان، جلسه‌ای با مدیرعامل مس باهنر برگزار کرد.

در این نشست که در محل اتاق بازرگانی ودر حضور استاندار کرمان و معاون اقتصادی وی، رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برگزار شد؛ موضوع صادرات مس باهنر و همکاری سفرا در پیگیری وجوه حاصل از صادرات در بازار‌های هدف خصوصا بازار ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین در نشست مدیران اقتصادی استان اظهار داشت: سیاست دولت توسعه اقتصادی است.

وی بیان کرد: در وزارت خارجه و دیپلماسی اقتصادی، سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصادی کشور است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تثبیت و حفظ بازار‌های صادراتی و ایجاد بازار‌های جدید را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: بازار‌های جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سفرا وظیفه هماهنگی برای توسعه صادرات محصولات را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: رایزنان اقتصادی در سفارتخانه‌ها باید در خدمت صادرکنندگان باشند.

صفری تاکید کرد: باید مشکلات به ما گفته و پیشنهادات ارائه شود تا از طریق سفرا برای تسهیل صادرات و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: بازگرداندن مطالبات کشور در شرایط تحریم، یکی از نشانه‌های موفقیت ما در این زمینه است.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده