تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۱۴۲۳۵

سه فروند اسکله شناور مسافری در بندر شهید رجایی ساخته شد

‌می‌متالز - معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه فروند اسکله فلزی شناور مسافری گردشگری به دست متخصصان فنی بندر شهید رجایی ساخته و وارد چرخه فعالیت‌های دریایی شد.

به گزارش می‌متالز، فریدون پیشدار روز چهارشنبه در حاشیه به آب‌اندازی این سه فروند اسکله مسافری گردشگری افزود: عملیات ساخت این سه اسکله در راستای ایمن‌سازی رفت و آمد دریایی و افزایش ضریب ایمنی تردد و حمل و نقل مسافر و گردشگر انجام شد.

وی ادامه داد: اسکله‌های یاد شده پس از ساخت به بنادر کُنگ، مقام و لنگه در غرب استان انتقال یافت و هر سه اسکله وارد چرخه فعالیت‌های مسافری و گردشگری شدند.

معاون فنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی اسکله‌ها نیز گفت: طول این اسکله‌ها حدود ۲۰ متر و عرض آن‌ها پنج متر و دارای ۱.۶ متر ارتفاع است.

پیشدار افزود: این نوع اسکله‌ها دارای ۲ عرشه آزاد بوده که برای پهلوگیری قایق‌های کوچک طراحی شده است.

وی گفت: جنس بدنه اسکله‌ها از فولاد دریایی بوده و تمامی مراحل طراحی و ساخت نیز بر اساس الزامات موسسات مربوطه انجام گرفته است.

به گفته معاون فنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با نصب و بهره‌برداری از این نوع اسکله‌ها ظرفیت پذیرش مسافر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش و ایمنی تردد مسافری بهبود خواهد یافت.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده