تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۱۴۵۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

متراکم‌ترین بخش معدنی آذربایجان‌شرقی در چاراویماق قرار دارد

‌می‌متالز - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت معدنی چاراویماق گفت: متراکم‌ترین بخش معدنی استان در این شهرستان قرار گرفته و معدن از اصلی‌ترین محور‌های توسعه آن به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، حیدر فتح‌زاده در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در شهرستان چاراویماق تشکیل شد، اظهار کرد: چاراویماق بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و مزیت نسبی آن وجود ۱۸ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تکمیل جاده میانه به میاندوآب می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان را به فعلیت برساند، افزود: اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دو برابر رشد داشته و در ۴۰ روستای شهرستان عملیات آبرسانی جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد از اعتبارات شهرستان محقق شده، ادامه داد: اعتبارات امسال شهرستان بیش از ۹۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که مصوبات دور اول سفر ۲۳ میلیارد تومان و دور دوم ۲۰ میلیارد تومان بود که از دور اول ۶۰ درصد و از دور دوم ۲۵ درصد اختصاص یافته است.

فتح‌زاده همچنین تصریح کرد: حدود ۵۴ طرح به ارزش ۲۲۹۸ میلیارد تومان در شهرستان چاراویماق باید اجرایی شود و ۱۳۶۸ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان مربوط به اشتغال‌زایی است.

فرماندار چاراویماق نیز در خصوص دستاورد‌های سفر استاندار به این شهرستان متذکر شد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به میزبانی چاراویماق، ۲۴ هکتار از اراضی ملی به شهر قره آغاج ملحق شد.

یاسین توکلی ادامه داد: در کنار آن درخواست الحاق ۴۶ هکتار دیگر به عنوان یکی از مطالبه‌های دیرینه شهرستان به ویژه شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مجوز‌های لازم اخذ شود، زمینه برای الحاق فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: الحاق ۵۵ هکتار محدوده منفصل نیز جزو مصوبه‌های جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در چاراویماق است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده