تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۴۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

انجام ۱۶۳۹ مورد بازرسی در کالا‌های هدف کردستان/ در استان ۶۲ درصد شفافیت کالا را داریم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در ۵ ماه گذشته، در کالا‌های هدف ۱۶۳۹ مورد بازرسی صورت گرفته که ۱۰۴ مورد پرونده در قالب ۶ و ۸ دهم میلیارد تومان، به تعزیرات حکومتی معرفی شده است

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در خصوص وضعیت البسه و منسوجات در این استان، گفت: در زمینه پوشاک در استان ۶۲ درصد شفافیت کالا را داریم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های دستگاه اجرایی ذی‌ربط تاکنون سه جلسه کارگروه نظارت بر سطح عرضه برگزار شده و موارد مربوطه به‌صورت روزانه رصد و پایش می‌شود، افزود: در ۵ ماه گذشته، در کالا‌های هدف هزار و ۶۳۹ مورد بازرسی داشته‌ایم که ۱۰۴ مورد پرونده در قالب ۶ و ۸ دهم میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه در زمینه بازدید و بازرسی‌ها در خصوص انبار‌های شناسه‌دار و محل نگهداری آن‌ها به‌صورت جد ورود پیدا کرده‌ایم، تاکید کرد: در زمینه شناسایی کالا‌های تولیدی استان در ۵ ماهه سال‌جاری، در زمینه پوشاک ۱۴ مورد، آرایش و بهداشتی ۴۴ مورد، لوازم یدکی و خودرو ۹۵۸ مورد، دخانیات ۱۴۹ مورد، لوازم خانگی ۴۵۵ مورد شناسه کالا داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۴ واحد تولیدی پوشاک البسه داریم که دارای پروانه بهره‌برداری بوده که عمده آن‌ها به‌صورت بیمارستانی و مابقی در حال مونتاژ و دوخت پارچه‌های وارداتی هستند.

خلیقی در ادامه تصریح کرد: واحد‌های تولیدی استان که در بسته سامانه جامع هستند، شامل منسوجات خانگی ۲ واحد، پوشاک ۹ واحد، منسوجات و پارچه ۲ واحد و در مجموع کل نقش عرضه اخذ شده، در سامانه جامع در این گروه ۱۴ مورد است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه قیمت عرضه پوشاک تولیدی در استان کردستان بالاست، افزود: بعد مسافت هزینه حمل و نقل، نبود واحد‌های تولیدی پوشاک، کیف و کفش، افزایش حقوق دستمزد کارگران، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش نرخ بیمه کارگری، افزایش قیمت مواد اولیه و اخذ مالیات سنگین از جمله دلایل قیمت بالای پوشاک در استان است.

مدیرکل صمت استان کردستان، با بیان اینکه تعداد هزار و ۵۰۸ واحد خرده فروش پوشاک و تعداد ۲ واحد عمده فروش پوشاک در بستر سامانه جامع ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در مجموع هزار و ۴۰۹ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده در استان شکل گرفته که ۷۸ فقره پرونده تخلف با یک میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال ارزش تخلفات به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده