تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۴۶۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روز‌های ابری رمزارز‌ها ادامه‌دار خواهد بود؟

طلای جهانی در کف ۶ ماهه

‌می‌متالز - طلای جهانی در ساعات پایانی بازار‌ها در هفته گذشته حدود ۴/ ۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر کانال ۱۹۰۰ دلاری سقوط کرد.

طلای جهانی در کف ۶ ماهه

به گزارش می‌متالز، این در حالی است که دارایی‌های بازار کریپتو نیز روندی مشابه طلا را در پی گرفتند و به مسیر نزولی هدایت شدند؛ بنابراین بیت‌کوین به عنوان بر‌ترین رمزارز جهان روز گذشته در ساعت ۱۵ به وقت تهران به کانال ۲۵ هزار دلاری تنزل یافت. آمار‌ها حاکی از آن است که شیب کاهشی بیت‌کوین به اتریوم نیز سرایت کرده و این دارایی را به میانه کانال ۱۶۰۰ دلاری سوق داده است. علت این امر چیست؟ با استناد به رویداد‌های اخیر باید گفت که سیاست‌های احتمالی فدرال رزرو، عملکرد شرکت تجاری اسپیس‌ایکس و واکنش مثبت شاخص دلار نسبت به شارژ مجدد بهره، بازار‌های جهانی را دگرگون کرده است.

نقش ایلان ماسک در سقوط بیت‌کوین

وضعیت اخیر بازار کریپتو حاکی از آن است که شرکت تجاری اسپیس ایکس با مدیریت ایلان ماسک، حدود ۳۷۲ میلیون دلار از سهم بیت‌کوین خود را در روز پنج‌شنبه ۱۷ اوت به فروش رسانده است. این رویداد ترس سرمایه‌گذاران را برانگیخت و سبب شد تا افرادی که در امر سرمایه‌گذاری ریسک‌گریز هستند تا قبل از کاهش بیشتر این رمزارز، دارایی‌های خود را به بازار دیگری انتقال دهند. داده‌ها بیان می‌کند که عملکرد ایلان ماسک سبب شد تا دو دارایی برتر جهان به ترتیب با افت ۹/ ۱۱ و ۱/ ۱۰ درصدی مواجه شوند. از این‌رو بیت‌کوین از کانال ۲۹ هزار دلاری به کانال ۲۵ هزار دلاری تنزل یافت و در ساعت مذکور با قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار معامله شد. از سوی دیگر اتریوم نیز از ۱۸۴۸ دلار در روز‌های اخیر به میانه کانال ۱۶۰۰ دلاری رسید. قابل ذکر است که نوسانات شاخص دلار که بر اثر سیاست‌های احتمالی فدرال رزرو تقویت شده است، نباید غافل شد. با افزایش تورم نقطه‌به‌نقطه پس از یک‌سال در آمریکا، احتمال تشدید سیاست‌های انقباضی بیش از قبل افزایش یافته است. از این‌رو شاخص دلار جهانی که تحت تاثیر روند صعودی بهره تقویت می‌شود در ساعت پایانی بازار‌ها با رقمی معادل ۴۳/ ۱۰۳ واحد بسته شد. این درحالی است که این شاخص قبل از انتشار گزارش اداره آمار کار مبنی بر روند صعودی تورم کل، به زیر ۱۰۰ واحد سقوط کرده بود. اما پس از بررسی داده‌ها، روند افزایش خود را در پیش گرفت و بازار‌های جهانی را برای چندمین بار در یک‌سال اخیر قربانی خود کرد.

طلا محبوبیت خود را از دست می‌دهد

بر این اساس، طلای جهانی بر اثر عوامل مذکور با کاهش ۴/ ۱ درصدی رو‌به‌رو شده و در کف ۶ ماهه خود قرار گرفته است. بر این اساس این دارایی به کانال ۱۸۰۰ دلاری سقوط کرد و با قیمت ۱۸۸۸ دلار بسته شد. برآورد‌ها حاکی از آن است که با تداوم سیاست‌های انقباضی، فلز زرد برای مدت کوتاهی در این بازه به نوسان خواهد پرداخت، اما این روند ادامه‌دار نخواهد بود و روز‌های روشنی در انتظار این دارایی است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده