تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۴۶۳۲

نیمی از ظرفیت سد‌های کشور خالی است/ رشد ۲۸درصدی ورودی آب به سد‌ها

‌می‌متالز - درحال حاضر با وجود ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور، ۵۰ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۰ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش می‌متالز، در ۳۳۱ روز گذشته از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا ۲۸ مرداد ۱۴۰۲) در مجموع ۳۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۲۹ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۲۸ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۳۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۲۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور، ۵۰ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۰ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۶ درصدی در این بخش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده