تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۳۱۴۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سامانه رصد اشتغال هر روز به روز رسانی می‌شود

‌می‌متالز - معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه رصد اشتغال کشور با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر روز به روزرسانی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بیکاری زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نرخ بیکاری نقش بسزایی دارند و از سوی دیگر یکی از مشکلات بازار کار برای این دو حوزه است. محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی هفته گذشته چندین مرتبه به این موضوع اشاره کرد و گفت: امسال در مصوبات شورای عالی اشتغال کشور بر مهارت‌آموزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بانوان تأکید ویژه‌ای شده است.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم و یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی ما در حوزه اشتغال است. نرخ تحقق ثبت اشتغال در کشور ۳۱ درصد است.

پیش از این نیز در چند ماه گذشته کریمی بیرانوند درعین حال تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل را حدود یک میلیون نفراعلام کرده بود و بیان کرده بود: فقدان اطلاعات دقیق و تکمیلی از جمله مدرک تحصیلی، سن، رشته، محل زندگی، تراکم جمعیتی استان‌ها و مهارت‌های تخصصی مهم‌ترین چالش اساسی رفع مشکل فارغ التحصیلان است.

وی گام اول را شناخت دقیق و عمیق مسأله بیکاری دانش‌آموختگان عنوان و اضافه کرد: خلأ مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان یکی چالش‌های اساسی مسأله بیکاری این قشر است.

وی همچنین ادامه داد: موضوع اشتغال دانش‌آموختگان یک موضوع فرابخشی است و نمی‌توان توسط یک دستگاه خاص این مشکل و چالش را برطرف و حل کرد.

شب گذشته نیز بیرانوند در کارگروه اشتغال استان کرمان اعلام کرده است: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر روز به روزرسانی می‌شود، همه دستگاه‌های اجرایی استان‌ها رمز ورود دارند و باید شهرستان‌های تحت پوشش خود را در این سامانه رصد کنند تا آمار ارائه شده دقیق و به روز باشد. شفافیت، نظارت و سیاستگذاری از اهداف این سامانه است که سیاستگذاری از دو هدف دیگر مهمتر است.

کریمی بیرانوند گفت: نظارت‌ها در این سامانه به صورت دقیق انجام و آمار ارائه شده صحت سنجی می‌شود و براساس آن می‌توان سیاستگذاری‌های دقیقی انجام داد.

وی ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: یکی از سرفصل‌های مهم ما کاهش بیکاری فارغ التحصیلان است. بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی ما در حوزه اشتغال در سال جاری است. توسعه بازار مشاغل خانگی، بهادادن بیشتر به اشتغال تعاونی‌ها و آموزش از جمله رویکرد‌های این وزارتخانه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده