تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۱۵۰۰۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

بازار قراضه ترکیه در انتظار تصحیح قیمت

‌می‌متالز - آخرین متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ وارداتی در ترکیه ۳۷۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که نسبت به روز قبل تغییر قیمتی نداشت. بازار منتظر رکود احتمالی است از این رو روند صعودی اخیر متوقف گردید.

به گزارش می‌متالز، معاملاتی برای قراضه سنگین اروپا در ۳۶۵ دلار و قراضه خرد شده در ۳۹۰ دلار هر تن سی اف آر نهایی شد. قراضه امریکا نیز بین ۳۷۰ تا ۳۷۵ دلار و محصول حوزه دریای بالتیک نیز در ۳۶۵ تا ۳۶۸ دلار هر تن سی اف آر نهایی گردید.

به طور کلی حجم خرید‌ها باز هم کم شده و برای هفته‌های آینده بازار منتظر کمی تصحیح قیمت است. احتمالا قیمت به ۳۶۰ تا ۳۷۰ دلار کاهش می‌یابد. فولادسازان ترکیه هنوز نیاز به خرید چند محموله قراضه دارند، ولی می‌توانند بدون آن هم سر کنند و در عوض تولید سپتامبر را کاهش دهند از این رو افت قیمت‌های واردتی دور از انتظار نیست. در همین حال، تولیدکنندگان میلگرد ترکیه تا حد زیادی قیمت‌های پیشنهادی صادراتی خود را افزایش دادند، زیرا با وجود کندی تقاضا در بازار صادراتی میلگرد ترکیه، فروش داخلی شروع به افزایش کرد. متوسط قیمت میلگرد صادراتی ۵۷۰ دلار هر تن فوب است که ۵ دلار رشد هفتگی داشت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده