تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۸۰۷
کد خبر: ۳۱۵۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع «تاصیکو» ۹۹.۵ درصد سود را تقسیم کرد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با حضور ۸۴ درصد از صاحبان رای صبح امروز (یکشنبه ۰۵ شهریورماه ۱۴۰۲) تشکیل جلسه داد.

به گزارش می‌متالز، این مجمع ۹۹.۵ درصد از سود قابل تخصیص را تقسیم کرد و به ازای هر سهم ۲۲۵ تومان تقسیم شد.

مجمع "تاصیکو" در صبح روز یکشنبه ۰۵ شهریورماه ۱۴۰۲ یکی از پر خبرترین مجامع این شرکت بود؛ اخبار خوبی که می‌تواند آینده این هلدینگ را متحول کند.

امیرحسین نادری مدیرعامل "تاصیکو" خبر داد: توسعه معادن پارس تامین در محدوده معدنی ۱۰۰ کیلومتر مربع با بیش از ۲۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی با عیار میانگین ۱.۵ ppm است.

این شرکت در سال جاری در بازار سهام عرضه خواهد شد. تولید این شرکت نیز در سال جاری آغاز خواهد شد و به زودی شاهد تولید شمش طلای کارخانه ۵۰۰ کیلویی پارس تامین خواهیم بود. از مزیت‌های توسعه معادن پارس تامین دارا بودن پروانه معدن به نام شرکت و در اختیار داشتن زنجیره تولید است.

نوری مدیرعامل توسعه معادن پارس تامین نیز گفت: با تامین مالی به موقع هلدینگ خوشبختانه پروژه اصلی مجموعه پیشرفت خوبی داشته و به زودی شاهد تولید شمش طلا خواهیم بود. تاکنون در حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموعه اجرایی شده است. در حال حاضر نیز در تلاشیم تا حفاری‌ها را در سال جاری به ۴۰ هزار تن افزایش دهیم و افزایش حفاری‌ها منتج به افزایش ذخائر پیش بینی شده خواهد بود.

از دیگر طرح‌های توسعه شرکت‌های گروه که مدیرعامل " تاصیکو" به آن اشاره کرد اقدامات صورت گرفته در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران بود. این شرکت برنامه تولید ۱۵ هزار تن آجر نسوز در فاز نخست با حاشیه سود ۶۰ درصدی را دارد که این طرح در نهایت به تولید ۳۰ هزار تن ختم خواهد شد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی سود فقط از این محل وجود دارد.

طرح توسعه اثرگذار دیگر نیز که در مجمع مطرح شد تکمیل زنجیره ارزش در حوزه زغال سنگ بود.

نادری در این خصوص گفت: در نظر داریم با توجه به آلایندگی زغال سنگ در حد استاندارد باطله‌های تولیدی در این بخش برای مصرف نیروگاهی آماده شود، همچنین تولید زغال سنگ برای تولید ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی نیز در دستور کار است.

منبع: بورس ۲۴

عناوین برگزیده