تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۱۵۳۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
با توجه به کمبود آب انجام خواهد شد؛

تامین آب شرکت‌های فولادی ابهر از پساب فاضلاب شهری

‌می‌متالز - فرماندار ابهر گفت: با توجه به کمبود آب شرکت‌های فولادی ابهر از تصفیه پساب‌های فاضلاب شهری استفاده خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، احمد ذوالقدر با بیان اینکه شرکت‌های فولادی جدای از اینکه در اشتغال‌زایی و تولید ملی بسیار موثر هستند، اظهار کرد: در شهرستان ابهر با توجه به مشکلات کم‌آبی که وجود دارد، در سال‌های آینده ممکن است فعالیت صنایع آب‌بر شدت کم‌آبی شهرستان را افزایش دهند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده این شرکت‌ها از پساب، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، این شرکت‌های فولادی از پساب فاضلاب شهری برای تامین آب خود استفاده خواهند کرد که این پروژه در حال حاضر با پیشرفت خوب و با سرعت بالایی در حال انجام است.

این مسوول با بیان اینکه چاه‌های آب این شرکت‌ها مسدود خواهند شد، ادامه داد: همه تلاش‌ها بر این است که در کنار رشد و توسعه صنعت در ابهر از منابع آبی نیز حفاظت شود.

فرماندار ابهر با اشاره به وجود دغدغه‌هایی در مورد استقرار صنایع فولادی جدید در ابهر، افزود: شرکت صدرای غرب یک شرکت فولادی نبوده و در آن فرآیند‌هایی که نیاز به آب داشته باشند وجود ندارد بلکه میلگرد‌هایی که در شرکت الکترومیکاد و فولادکاران تولید خواهد شد به شرکت صدرا آورده و به مفتول‌هایی در سایز‌های مختلف تبدیل خواهد شد و شاید نام این شرکت در بین مردم این ذهنیت را به جود آورد که این شرکت هم مصرف آب دارد درحالی که این اتفاق در این شرکت نخواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده