تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۴:۴۹
بازدید: ۵۱۱
کد خبر: ۳۱۵۶۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
«می متالز» گزارش می‌دهد:

«گروه ملی صنعتی فولاد ایران» به دنبال کارنامه درخشان ۱۴۰۲

‌می‌متالز - عملکرد گروه ملی صنعتی فولاد ایران، حاکی از آن است که این مجموعه در تلاش است سهم خود در میزان تولید فولاد سال جاری و صادرات را افزایش داده و کارنامه درخشانی را در پایان ۱۴۰۲ به ثبت برساند. نگاه کارشناسی حاکم بر فعالیت‌های این مجموعه می‌تواند دلیل برای تحقق این هدف گذاری باشد.

به گزارش می‌متالز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران امروز یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصلی فولاد کشور است که علاوه بر نقش آفرینی در توسعه زنجیره فولاد، در اشتغالزایی و توسعه استانی نیز سهم بسزایی را از آن خود کرده است.

این مجموعه در تلاش است تا با اجرای طرح‌های توسعه ای، سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد و در این راستا موفق به رکوردشکنی‌های مختلفی در خطوط تولید شده است. البته این رکوردشکنی‌ها در برهه‌ای که صنعت فولاد با چالش‌های جدی در حوزه انرژی (برق- گاز) مواجه است نشان از مدیریت دقیق و کارشناسی در مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران است.

در واقع این رکوردزنی‌ها با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص پس از ۷ سال محقق شد و نشان می‌دهد گروه ملی صنعتی فولاد ایران سرعت خود در مسیر توسعه را افزایش داده است.

کارخانه فولادسازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در فروردین سال جاری با ثبت تولید ۱۹۰۰۰ تن تولید شمش فولادی موفق به رکورد زنی شد در حالی که این عدد از سال ۹۴ بی سابقه بود. در نتیجه کارنامه بهاری این مجموعه حاکی از آن است که می‌تواند سهم خود در تولید را برای سال ۱۴۰۲، افزایش دهد.

تلاش این مجموعه بر آن بود تا پیش از شروع فصل تابستان و آغاز محدودیت‌های برقی بتواند میزان تولید خود را افزایش دهد. از سویی دیگر تلاش این مجموعه برآن است تا با افزایش تولید و رکوردشکنی‌ها بتواند حواشی ناامیدکننده سال‌های قبل را جبران و از بحران‌های موجود با برنامه ریزی عبور کند.

مدیریت این مجموعه با حمایت‌های صورت گرفته و برنامه ریزی هدفمند و عارضه یابی علاوه بر حل چالش‌های درون سازمانی، موفق به رکوردزنی در سال جاری شد. نگاه کارشناسی حاکم بر گروه ملی صنعتی فولاد ایران را باید از اصلی‌ترین دلایل برای موفقیت‌های این مجموعه دانست که خبر خوشی برای کارکنان مجموعه و استان خوزستان خواهد بود.

بدون شک دسترسی این مجموعه به مبادی صادراتی می‌تواند مزیتی برای افزایش توان رقابتی در بازار‌های خارجی باشد، افزایش تولید و تامین نیاز داخل و به همراه آن حضور پررنگ‌تر در بازار‌های صادراتی منجر به ارزآوری بیشتری برای گروه ملی صنعتی فولاد ایران می‌شود که مسیر تامین سرمایه برای طرح‌های توسعه‌ای را کوتاه می‌کند.

هرچند این مجموعه در تلاش است تا با افزایش تولید، در سال جاری سهم خود در بازار داخلی و خارجی را افزایش دهد، اما تنها این موضوع اولویت گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیست. این مجموعه در کنار فعالیت‌های خود به عنوان بنگاه اقتصادی، در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز تلاش بر حضوری بیش از پیش در استان خوزستان داشته و توسعه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از اولویت‌های اصلی آن است.

اجرای مسابقات فرهنگی و ایجاد تیم‌های ورزشی منجر به توسعه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. فراموش نکنیم حمایت مردم منطقه از یک بنگاه اقتصادی منجر به توسعه هرچه بیشتر می‌شود و گروه ملی صنعتی فولاد ایران به این توسعه دو سویه اعتقاد داشته و آن را در اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.

نگاه کلی به فعالیت‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران آن هم درهفته نخست ششمین ماه از سال جاری، نشان می‌دهد، مدیریت این مجموعه به دنبال ثبت کارنامه‌ای درخشان برای ۱۴۰۲ است. از سویی دیگر حاکم بودن نگاه کارشناسی نشان می‌دهد این مجموعه خود را برای مدیریت چالش گاز در فصل سرما نیز آماده کرده تا با گذر از آن برنامه تولید سال را محقق کند.

عناوین برگزیده