تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۱۶۰۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی ابلاغ شد + جزئیات

نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی ابلاغ شد + جزئیات
‌می‌متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه‌ای به مدیران کل صنعت معدن و تجارت ۳۱ استان کشور نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی را ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه‌ای به مدیران کل صنعت معدن و تجارت ۳۱ استان کشور نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

با توجه به موارد مندرج در بند‌های ۴ و ۵ مکاتبه مذکور و همچنین سایر ابهامات مطروحه در نحوه رسیدگی به موضوع اجرای قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت و ضمن تاکید مجدد بر رسیدگی به شکواییه‌های واصله در قالب دستورالعمل ارسالی و ممانعت از ارجاع به سایر مراکز و با هدف جلوگیری از سردرگمی مراجعین به استحضار می‌رساند:

حسب پیگیری‌های صورت گرفته موضوع در شورا مطرح و در جلسه شماره ۵۹۴ تصویب و مصوبات مربوط، در سامانه شورا به آدرس nicc.gov.ir بارگذاری شده است. همچنین در راستای چگونگی اجرای مصوبه مذکور و تبیین موضوع، اظهارنظر تکمیلی در تاریخ ۱۴۰۲/۶/۵ واصل گردیده است که بر این اساس موارد سه گانه ذیل که عیناً بر گرفته از مصوبات و مکاتبات شورای رقابت می‌باشد می‌بایست در رسیدگی به شکواییه‌های واصله مدنظر قرار گیرد.

۱ -تمامی قرارداد‌های منعقده فروش خودرو از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ به بعد تابع قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت می‌باشد.

۲ - ملاک قیمت کلیه قرارداد‌های منعقده از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ در خصوص آن دسته از خودرو‌های فاقد قیمت مصوب شورای رقابت، تاریخ ابلاغ قیمت این خودرو‌ها می‌باشد. (موضوع تصمیمات مصوبه ۵۹۴ مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۱ شورا)

۳ -درباره قرارداد‌های قبلی خودروسازان مونتاژی با متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ تکمیل وجه نموده اند و تاکنون خودرو‌های خود را تحویل نگرفته باشند، با توجه به اینکه قبل از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ خودرو‌های مونتاژی مشمول دستورالعمل شورای رقابت نبوده اند، لذا مشمول مصوبه قیمت‌های اعلامی شورای رقابت نمی‌باشند.

همچنین با توجه به برخی موارد منعکس شده به این سازمان، نکات تکمیلی زیر که می‌بایست در رسیدگی به موضوعات مدنظر قرار گیرد اعلام می‌گردد:

*برای قرارداد‌های منعقده از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ که تکمیل وجه شده و مطابق با اسناد و مدارک متقن ارایه شده کل قیمت خودرو پرداخت گردیده، لیکن به دلیل عدم تحویل خودرو، امکان ارایه فاکتور خرید توسط مصرف کنندگان میسر نمی‌باشد، همکاران می‌بایست نسبت به دریافت و رسیدگی به شکواییه‌ها اقدام نمایند.

* ادارات کل محل استقرار واحد‌های تولیدکننده پیرو نامه شماره ۶۹۶۵۷۸ مورخ ۱۴۰۲/۵/۷ همکاری و هماهنگی لازم جهت تسریع در رسیدگی به شکواییه‌ها را معمول می‌نمایند.

با توجه به مراتب فوق و تاکید بر اجرای دقیق سایر موضوعات مندرج در ابلاغیه شماره ۶۲۶۱۳۰ مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۶ مستدعی ست به نحوی برنامه ریزی شود تا کلیه شکوابیه‌های مرتبط دریافت و رسیدگی شده و از راهنمایی ایشان برای مراجعه به وزارت متبوع، این سازمان و سایر دستگاه‌ها اکیداً خودداری شود. بدیهی است چنانچه در رسیدگی‌های صورت گرفته ابهام و سوالاتی مطرح می‌باشد همکاران این سازمان آماده پاسخگویی می‌باشند.

نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی ابلاغ شد + جزئیات

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده