تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۶۰۱۱
سرویس خبر : انرژی

کاهش صادرات نفت عربستان به ۵.۶ میلیون بشکه در روز

‌می‌متالز - اطلاعات بلومبرگ نشان می‌دهد صادرات نفت عربستان تا حدود ۵.۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، یعنی پایین‌ترین رقم از مارس ۲۰۲۱.

به گزارش می‌متالز، صادرات نفت خام عربستان کاهش شدیدی در ماه اوت داشته، چون بزرگترین صادر کننده نفت دنیا در تلاش است در کنار سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت را محدود کرده و قیمت‌ها را افزایش دهد.

اطلاعات بلومبرگ نشان می‌دهد صادرات نفت عربستان تا حدود ۵.۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، یعنی پایین‌ترین رقم از مارس ۲۰۲۱. صادرات عربستان در ماه ژوئیه برابر با ۶.۳ میلیون بشکه در روز بود. صادرات نفت این کشور به مقاصد بزرگ آن از جمله چین و آمریکا به پایین‌ترین سطح طی چند سال گذشته رسیده است.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه عرضه نفت را محدود کرده‌اند تا از بازار در بحبوحه نشانه‌های کاهش تقاضا در چین به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا حمایت شود. عربستان متعهد شده تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز به صورت داوطلبانه پایین بیاورد.

اطلاعات بلومبرگ در مورد تولید و صادرات نفت عربستان مطابق با اطلاعات شرکت‌های ورتکسا و کپلر است.

صادرات نفت عربستان به چین، بزرگترین بازار نفت این کشور تا حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز پایین آمده است، یعنی پایین‌ترین رقم از ژوئن ۲۰۲۰ و آغاز بحران کرونا. صادرات عربستان به ژاپن و کره جنوبی هم در ماه اوت به پایین‌ترین سطح از ۲۰۱۷ رسیده است.

صادرات نفت این کشور به غرب هم کاهش یافته است. صادرات نفت عربستان به آمریکا در ماه اوت تنها ۸۱ هزار بشکه در روز بود، یعنی پایین‌ترین سطح طی ۶ سال گذشته.

البته این ارقام ممکن است تغییر کنند، چون برای ۲۴ میلیون بشکه نفت عربستان بر روی کشتی‌ها هنوز مقصدی اعلام نشده است. این کشتی‌ها به مقاصد دوردست می‌روند.

عربستان تنها کشور خاورمیانه نبوده که صادرات خود را در ماه اوت پایین آورده است. صادرات نفت کویت پنجمین تولید کننده بزرگ اوپک هم تا حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، یعنی پایین‌ترین سطح از اواخر ۲۰۱۶. صادرات نفت کویت به چین بزرگترین خریدار بشکه‌های نفت کویت حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده