تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۶۰۷۱
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

میزان صدور پروانه‌های اکتشاف معادن استان زنجان ۵ برابر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری، میزان صدور پروانه‌های اکتشاف معادن استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵ برابر رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی امروز ۱۱ شهریور ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور ۳۵ پروانه اکتشاف معادن در استان اظهار داشت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷ مورد بوده است که در مقایسه با سال جاری، رشد ۴۰۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه از ۳۵ پروانه اکتشاف صادره، ۱۱ پروانه برای شرکت‌های تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو صادر شده است عنوان کرد: امیدواریم با حضور شرکت‌های بزرگ معدنی در استان، شاهد اکتشافات بزرگ معدنی، رشد و توسعه بخش معدن و به خصوص امر اکتشاف در سال‌های آتی باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به رشد قابل توجه صدور پروانه‌های اکتشاف در این مدت اشاره کرد و افزود: میزان صدور پروانه‌های اکتشاف معادن در سال جاری تاکنون، به اندازه صدور پروانه در ۳ سال اخیر بوده است.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این پروانه‌ها بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال می‌باشد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال بود.

وی اشتغالزایی پیش‌بینی شده برای این پروانه‌های اکتشاف را ۱۰۵ نفر عنوان کرد.

گلشنی با بیان اینکه در بخش اکتشاف بیش از ۷۰ درصد پروانه‌های اکتشاف منجر به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش معدن زمانبر بوده، نتایج جذب سرمایه گذاری‌ها در این بخش طی سال‌های آتی نمایان خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی موج رسا

عناوین برگزیده