تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۳۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۱۶۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان بورس مطرح کرد:

احقاق حقوق خریداران خودرو‌های بورسی به واسطه مقررات دقیق بورس کالا/ پرداخت خسارت تاخیر در تحویل به خریداران

احقاق حقوق خریداران خودرو‌های بورسی به واسطه مقررات دقیق بورس کالا/ پرداخت خسارت تاخیر در تحویل به خریداران
‌می‌متالز - مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تاخیر در تحویل خودرو به طور سنتی توسط خودروسازان را همیشه داشتیم و جریمه این کار جریمه حداقلی بود گفت: در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، جریمه تاخیر در تحویل خودرو آنقدر بالاست که یک انگیزه مضاعفی به خودروساز می‌دهد که هر چه سریع‌تر خودرو‌ها را تکمیل و تحویل مشتری‌ها بدهد.

به گزارش می‌متالز، عشقی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های تسویه بورس کالا، جریمه تاخیر هر نوع کالا ۰.۲۵ درصد در روز است که در سال ۵۰-۶۰ درصد یا بیشتر می‌شود.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پرونده‌هایی که تاخیر تحویل خودرو در آن‌ها بوجود آمده در بورس کالا بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: ایران خودرو تا الان ۱۰ میلیارد تومان بابت جریمه تحویل خودرو به خریداران خودرو از بورس پرداخت کرده است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده
علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد
توضیحات مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره حواشی مجمع بیمه ملت:

علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد