تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۱۶۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ادامه برنامه‌های سفر به استان مرکزی؛

وزیر صمت از سه مجموعه تولیدی و صنعتی در شهرستان اراک بازدید کرد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز شنبه و در دومین روز از سفر به استان مرکزی، از سه مجموعه تولیدی و صنعتی در شهرستان اراک بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز شنبه و در دومین روز از سفر به استان مرکزی، به همراه استاندار مرکزی، نمایندگان این استان در مجلس شوری اسلامی و جمعی از معاونان خود، از سه مجموعه تولیدی و صنعتی بازدید کرد.

وی ابتدا از مجموعه در حال توسعه نویان فرداد (فولاد) بازدید و در جریان برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای این مجموعه قرار گرفت.

وی سپس راهی شهرک صنعتی خیرآباد شد و از طرح توسعه مجموعه ماهد آلومینیوم بازدید کرد. این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار د حال ساخت است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

مجموعه ماهد آلومینیوم، تولیدکننده انواع بیلت و بیلت‌های آلیاژی و انواع مقاطع اکسترود آلومینیوم با استفاده از خطوط تمام اتوماتیک و ماشین‌آلات و ابزارآلات مدرن است.

در ادامه علی‌آبادی در مجموعه آلوم رول نوین حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجوعه، با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شد. این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده پروفیل آلومینیوم کشور تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل ریلی، پالایشگاهی و نیروگاهی، تهویه، گلخانه‌ای خودرو، برق و الکترونیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، لوازم خانگی و دیگر صنایع است.

گفتنی است، پیش از این وزیر صمت برای افتتاح پروژ‌های عمرانی و بازدید از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی، به استان‌های خراسان‌رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، سمنان، همدان، کرمانشاه و اصفهان سفر کرده بود و حضور در استان مرکزی، هشتمین سفر استانی وی محسوب می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده