تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۶۲۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد یک فرصت جدید سرمایه‌گذاری در بورس/ به‌جای طلا، اوراق شمش بخریم

‌می‌متالز - دو عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس معتقدند که به دلیل شرایط اقتصادی کشور، مردم به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار‌های جذاب و البته امن و بی دردسر هستند. در این میان بازار طلا همیشه یکی از گزینه‌های اصلی مردم به شمار می‌رود که این بار یک بازار شفاف، امن و جذاب در بازار سرمایه شکل گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امروز (شنبه) به معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده که افرادی که سرمایه زیادی ندارند، در برابر تورم بی دفاع شده‌اند و اگر سرمایه خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند در عمل با نرخ سود سپرده‌هایی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند سودی دستگیر آنان نمی‌شود.

وی افزود: معاملات گواهی شمش طلا در بورس کالا ایجاد شده تا مردم بتوانند از یک دهم گرم طلا شروع به خرید اوراقی کنند که طلای فیزیکی آن در خزانه‌های بانکی سپرده شده است؛ شیوه‌ای امن و مطمئن که یک فرصت جدید سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه‌کرد: مردم می‌توانند با خرید اوراق شمش طلا، قدرت خرید خود را حفظ کنند و همراه با نوسانات بازار طلا سود کسب کنند؛ در واقع این معاملات مشارکت مردم را در بازار‌های شفاف جلب می‌کند و منابع به جای حرکت به سمت بازار‌های غیررسمی به سمت تولید این حوزه هدایت می‌شود.

خرید آسان طلا بدون نیاز به حمل و نگهداری فیزیکی

همچنین «علی رضایی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این باره گفت: آسانی معامله و امنیت بالا در سرمایه‌گذاری ۲ مزیت اصلی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس است و مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون اینکه نیاز به حمل و نگهداری فیزیکی شمش طلا داشته باشند، مالک طلا شوند. همچنین هزینه‌های مبادلاتی سرمایه‌گذاری در این روش بسیار کمتر از معاملات بازار سنتی است.

وی بیان‌داشت: در این شیوه معامله، مردم صاحب مقدار مشخصی طلا هستند که در انبار‌های بورس کالا یعنی خزانه‌های بانکی موجود است و هر زمان که بخواهند می‌توانند به صورت الکترونیکی اقدام به فروش کنند؛ به این ترتیب دیگر نگرانی بابت سرقت و نگهداری طلا از بین می‌رود که این موضوع از مزایای استفاده از ابزار‌های مالی مدرن به شمار خواهد رفت.

رضایی گفت: قیمت گواهی طلا نیز همزمان با تغییرات نرخ طلا در بازار نوسان می‌کند و به عبارتی علاوه بر سرمایه‌گذاری در بازار طلا، یک روش ساده، امن و بدون دغدغه را انتخاب می‌کنند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: با آگاهی مردم از شیوه‌های جدید سرمایه‌گذاری که نقدینگی را به سمت بازار‌های شفاف سوق می‌دهد، شاهد کاهش سفته‌بازی‌ها در بازار‌های غیررسمی و غیرشفاف باشیم.

براساس این گزارش، مردم می‌توانند به صورت حضوری یا برخط از طریق شرکت‌های کارگزاری بازار سرمایه اقدام به اخذ کد بازار مالی بورس کالا کنند و با سرمایه اندک نزدیک به ۳۰۰ هزار تومانی وارد بازار گواهی سپرده شمش طلا شوند؛ زیرا هر گواهی شمش طلا معادل یک‌دهم گرم طلاست.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده