تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۱۶۲۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازگشت به فعالیت بیش از ۱۰۰۰ معدن از طریق مزایده در یک سال گذشته

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت از بازگشت یک هزار معدن غیرفعال به چرخه فعالیت از طریق مزایده در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت، در خصوص ابهام تخلف در واگذاری معادن در اواخر دولت قبل اظهار داشت: نه موضوع واگذاری غیرقانونی یا تخلف در آن زمان وجود نداشت. در اواخر دولت قبل تعداد زیادی از معادن به صورت یک‌جا برای واگذاری و مزایده رفته بود و همین موضوع حساسیت ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شد دادستان وقت کل کشور به این موضوع ورود کند و درخواست توقف را داد تا بررسی موضوع انجام شود. این توقف به دستور دادستانی انجام شد و نهایتاً جمع بندی این بود مورد خاصی نبود و در همان دولت قبل واگذاری معادن صورت گرفت و درصد قابل توجهی از معادن واگذاری شد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در خصوص انجام وظایف مسوولیت‌های اجتماعی توسط معادن گفت: تقریباً تمام معادن کشور در راستای مسوولیت‌های اجتماعی وظایفشان را انجام می‌دهند، ولی عمدتاً درخواست‌ها و تقاضا‌ها به خاطر وجود محرومیت‌های منطقه بالاست، ولی خب معادن در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی فعال هستند و همیشه تقاضا بیشتر از عرضه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷ هزار معدن فعال در سطح کشور فعال است، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از یک هزار معدن از طریق مزایده به چرخه فعالیت بازگشته است. یک سری معادن غیر فعال هم از طرح فعال‌سازی معادن وارد فعالیت شده و یک سری معادن غیرفعال هم در حال سپری کردن مراحل حقوقی است تا در چرخه واگذاری قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده