تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۱۶۴۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نخستین سیستم مکانیزه انباشت باطله کنسانتره خاورمیانه در خواف ساخته می‌شود

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: نخستین سیستم مکانیزه انباشت باطله کنسانتره سنگ آهن در خاورمیانه با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در سنگان خواف در حال اجراست.

به گزارش می‌متالز، علی امرایی روز دوشنبه افزود: سیستم مکانیزه انباشت باطله کنسانتره سنگ آهن برای نخستین بار در خاورمیانه و سومین سیستم از نوع خود در سطح جهان است که توسط شرکت فولاد سنگان خراسان در حال احداث است و قبل از این در کشور‌های برزیل و استرالیا اجرا شده است.

وی هدف از ساخت سیستم مکانیزه باطله کنسانتره سنگ آهن را صیانت از محیط زیست ذکر کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح، باطله کارخانه کنسانتره به صورت مکانیزه جمع‌آوری و فشرده خواهد شد و کمک بزرگی به حفظ محیط زیست منطقه می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خراسان با اشاره به ساخت کارخانه گلوله فلزی توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریالی طی یک سال گذشته گفت: با احداث این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن در ۲ شیفت کاری ضمن تامین گلوله‌های فلزی مورد نیاز فولاد سنگان و شرکت‌های منطقه امکان صادرات آن نیز وجود دارد و بستر حضور در بازار‌های بین‌المللی فراهم می‌شود.

گلوله‌های فولادی، از جمله ابزاری هستند که در صنایع مختلفی دارای کاربرد دارند و در صنایعی که در زمینه تولید انواع مواد معدنی فعالیت می‌کنند به عنوان عامل خرد کننده این مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحد‌های گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن سنگان در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده