تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۱۶۵۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس مطرح کرد

اجرای طرح احیا، موثر در حل مشکل بازاریابی معادن

‌می‌متالز - مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس کشور گفت: اجرای طرح احیا یا بازاریابی در حل مشکل بازاریابی معادن موثر است.

به گزارش می‌متالز، عباس جرجانی در نشست با معدنکاران استان در ۱۴ شهریور ماه به آغاز به کار طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با هدف برپایی نهضت فرآوری و بهره‌وری با همکاری و مشارکت وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی از سال ۹۸ اشاره کرد.

وی اظهار کرد: طرح احیا با بازاریابی برای طرح‌هایی که در بازار دچار مشکل هستند می‌تواند برای برخی از معدن کاران استان تاثیر گذار باشد؛ برخی واحد‌ها نیز برای دانش فنی و فرآوری مواد معدنی نیاز به پیگیری دارند.

به گفته جرجانی یک سری از واحد‌ها متاسفانه با سازمان منابع طبیعی و محیط زیست دچار چالش شده اند که این موضوع نیز با پیگیری از سوی رئیس سازمان در تهران رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیاز برخی واحد‌های معدنی به تسهیلات برطرف خواهد شد، بیان کرد: برخی واحد‌ها برای واحد فرآوری و تکمیل ماشین آلات نیازمند تسهیلات هستند؛ براساس طرح احیا از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری به کسانی که مدارک خود را تکمیل کنند، برای اشخاص حقیقی تا پنج میلیارد تومان و برای اشخاص حقوقی با دست بازتر تسهیلات پرداخت خواهد شد.

جرجانی در خصوص وضعیت معادن استان نیز اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در سنگ مرمر، آهن، سرب و روی این استان وجود دارد، می‌توان پیشرفت اقتصادی استان را رقم زد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده