تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۳۱۶۵۸۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

انتخاب متراژی تبدیل به احسنی‌ها در بازار مسکن

‌می‌متالز - متقاضیان تبدیل به احسن که بدون عجله و با طمانینه مشغول جست وجو در بازار مسکن هستند، بیش از هر گروه سنی به بررسی و بازدید از آپارتمان‌های ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربعی رغبت نشان می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، هرچند هیچ قاعده کلی مشخصی درباره جنس تقاضای تبدیل به احسنی‌ها در بازار مسکن وجود ندارد، اما تحقیق میدانی از واسطه‌های ملکی حاکی است بسیاری از این متقاضیان، درصدد تبدیل خانه‌های یک‌خوابه به دو‌خوابه هستند و بنا دارند با فروش خانه کوچک متراژ خود و پرداخت رقم نقدی مضاعف، دست کم به اندازه یک اتاق خواب استاندارد دیگر به متراژ خانه جدید اضافه کنند.

آن گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند، گروه‌های دیگری از متقاضیان تبدیل به احسن نیز در بازار مسکن حضور دارند که بعضا قصد دارند خانه بزرگ متراژ، اما کهنه ساز خود را با واحد آپارتمان سرپا، اما در همان حدود متراژی و در همان محله معاوضه کنند. اما دست کم این روز‌ها متقاضیان تبدیل آپارتمان‌های نقلی به واحد‌های دو‌خوابه در مناطق مصرفی شهر پرتعدادتر به نظر می‌رسد.

بررسی تنوع عرضه در گروه واحد‌های مسکونی میان متراژ با مساحت ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع حکایت از آن دارد که طیف نسبتا وسیعی از محله‌ها را می‌توان برای یافتن این قبیل آپارتمان‌ها جست وجو کرد و از نظر وضعیت ذخیره فایل موجود نزد واسطه ها، مضیقه خاصی در این گروه متراژی وجود ندارد. با این حال وجود فایل متناسب با نیاز یکی از گروه‌های اصلی متقاضی خرید ملک در این بازار معاملاتی راکد نتوانسته دمای معاملات را افزایش دهد و همچنان خریداران مسکن چه از جنس تقاضای تبدیل به احسن خانه مصرفی و چه از جنس دیگر متقاضیان مثل خانه اولی ها، مشغول جست وجوی با صبر و حوصله و بررسی یک‌به یک فایل‌ها بدون کوچک‌ترین هراسی نسبت به تغییر قیمت‌ها هستند. چشم اندازی که آن‌ها از تغییرات قیمت مسکن پیش روی خود ترسیم کرده اند، چشم انداز کاهشی یا در بدترین حالت ثبات قیمت‌ها در میان مدت است و به همین خاطر بعید به نظر می‌رسد نبض بازار معاملات ملکی فعلا تندتر از این بزند.

انتخاب متراژی تبدیل به احسنی‌ها در بازار مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده