تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۱۵۹۲۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
زارع:

مدیریت بازار مسکن علاوه برنامه‌های بلندمدت نیازمند اقدامات اورژانسی نیز است

‌می‌متالز - نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس گفت: دولت برای حل مشکلات مسکن و جلوگیری از گرانی‌های سرسام آور در حوزه اجاره مسکن برنامه‌های اورژانسی و زودبازده‌ای نیز تدوین و اجرایی کند.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به معیشت مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به اهمیت مساله معیشت مردم اشاره کرده و تاکید کردند که اقدامات مثبت دولت تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار گرفته؛ بنابراین این نکته بسیار مهم است و تا زمانی که مشکلات معیشت مردم حل نشود اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف ملموس نمی‌شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سرسام آور هزینه‌های مرتبط با تامین مسکن عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد سبد درآمدی خانواده‌ها صرف هزینه‌های مرتبط با مسکن اعم از اجاره بها و یا اقساط تسهیلات خرید مسکن می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها دولت برای جبران کمبود‌ها در حوزه مسکن اظهار کرد: در سال‌ها اخیر دولت تلاش‌های بسیار خوبی برای تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت مسکن و اجرای برنامه‌های ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، داشته است، اما حل ریشه‌ای مشکلات مسکن، در گروی بهبود شاخص‌های اقتصاد کلان و افزایش ساخت مسکن و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا است که البته امری زمان بر است.

زارع با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات مسکن و جلوگیری از گرانی‌های سرسام آور در حوزه اجاره مسکن باید برنامه‌های اورژانسی و زود بازده‌ای نیز داشته باشد؛ اظهار کرد: بسیاری از مردم با مراجعه به نمایندگان از افزایش اجاره بهای حتی بیش از ۷۰ درصدی در سال جاری گلایه‌مند هستند و معتقدند، تعیین سقف افزایش اجاره بها توسط دولت در هیچ بنگاهی رعایت نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اقدام دولت برای نظارت بر دفاتر مشاور املاک و برخورد با متخلفان این حوزه را گامی مثبت در جهت ساماندهی صنف مشاوره املاک ارزیابی کرد و گفت: در کنار برخورد با متخلفان، باید ساز و کاری جهت رصد تمامی قرار داد‌ها داشته باشیم، تا با نظارت دقیق و استفاده از ابزار‌های تشویقی و تنبیهی مانع عقد قرارداد‌های اجاره، خارج از عرف شویم. البته که در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مجلس کاملا به این مهم اشاره شده است و امیدواریم با اجرایی شدن آن تا حد زیادی اجاره بها مسکن قابل کنترل و مدیریت شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده