تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۱۶۶۳۵
سرویس خبر : اجتماعی

رویداد فرهنگی و خانوادگی فولاد خوزستان در آستانه اربعین

‌می‌متالز - هفته گذشته شاهد رویدادی فرهنگی به میزبانی شرکت فولاد خوزستان بودیم. گردهمایی خانوادگی فولاد خوزستان در آستانه اربعین حسینی و برپایی ۴۰ موکب خانوادگی و اجرای تعزیه، صحنه‌های زیبایی از عشق و ارادت به اهل بیت را به تصویر کشاند.

به گزارش می‌متالز، این روز‌ها شهر اهواز و دیگر شهر‌های استان خوزستان شاهد مراسمات مختلف حسینی هستند و فضای استان به ویژه در مسیر پیاده روی اربعین بسوی مرز‌های چذابه و شلمچه با عطر و شمیم حماسه حسینی و قیام عاشورا معطر شده است و فولاد خوزستان علاوه بر فعالیت‌هایی که برای استقبال از زائرین انجام داده، دست به یک ابتکار فرهنگی و مذهبی زده و خانواده‌های عضو این شرکت بزرگ را با اجرای برنامه‌های ویژه اربعین گردهم آورد.

این برنامه ضمن آنکه از دغدغه‌های این مجموعه بزرگ به امور فرهنگی حکایت دارد و نشان دهنده توجه به زیست فرهنگی و اجتماعی کارکنان و کارگران فولاد است، به بهانه‌ای برای تقویت همبستگی میان کارکنان و خانواده هایشان با شرکت تبدیل شده و پیوند و احساس تعلق درون خانوادگی شرکت فولاد خوزستان را تقویت می‌کند.

البته این رویداد فرهنگی در این شرکت مسبوق به سابقه است و در ایام و مناسبت‌های مختلف شاهد برگزاری مراسمات، جشنواره‌ها و گردهمایی مشابهی بوده ایم که برخی با رویکرد عمومی و با هدف جلب مشارکت ساکنان مناطق اطراف فعالیت شرکت و برخی نیز برای خانواده فولاد اجرا می‌شوند. خوبست اگر دیگر شرکت‌ها و صنایع در استان، در کنار فعالیت‌های تولیدی و صنعتی به جای نگاه صرفا سودمحور، به ایفای مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی بپردازند و پرداختن به این امور را ضروری بدانند، چرا که بدون توجه به ایجاد سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی نمی‌توان به همبستگی و همدلی و هم افزایی درون شرکتی به ویژه در روز‌های سخت و دشوار دل بست.

تعداد بازدید : 3
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده