تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۳۱۶۸۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه گذاری هوشمند و هدفمند در طرح‌های جدید «هرمز»/ افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - فولاد هرمزگان توسعه همه جانبه را در دستور کار دارد و تلاش می‌کند با سرمایه گذاری هوشمندانه آن‌ها را اجرایی کند.

به گزارش می‌متالز، سرمایه گذاری هوشمندانه در یک بنگاه اقتصادی می‌تواند منجر به توسعه پایدار، افزایش سهم در بازار‌های داخلی و خارجی، رشد درآمد‌ها و اشتغالزایی بیشتر شود. حال این موضوع در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفته است که می‌تواند به سهم خواهی بیشتر این مجموعه از بازار فولاد منجر شده و میزان صادرات گروه فولاد مبارکه را هم افزایش دهد.

نگاه بلند مدت با رصد لحظه‌ای بازار باعث شده تا نقشه راه دقیقی در دستور کار فولاد هرمزگان قرار بگیرد. در واقع سرمایه گذاری هوشمندانه یکی از موضوعات مهمی است که در اولویت اصلی مجموعه هرمزگان قرار گرفته تا براساس آن جایگاه خود در بین تولیدکنندگان اصلی فولاد را افزایش دهد.

فولاد هرمزگان در تلاش است تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای سهم خود در تولید و صادرات فولاد را افزایش دهد. این در حالی است که رکوردشکنی‌های پی در پی این مجموعه حاکی از برنامه ریزی دقیق جهت دستیابی به اهداف تدوین شده است.

اما فراموش نکنیم فاکتور اصلی برای تحقق طرح‌های توسعه‌ای و بهره برداری براساس زمان بندی مشخص شده، نیازمند سرمایه گذاری آن هم سرمایه گذاری هوشمند و هدفمند است.

به عنوان مثال طبق گفته کارشناسان حوزه نفت و گاز، بحران تامین گاز برای تولیدکنندگان فولاد، طی سال‌های آینده شدید‌تر از امروز خواهدشد. رفع این بحران نیازمند سرمایه گذاری‌های بسیار در توسعه میادین گازی است که خارج از تصمیم گیری شرکت‌های فولادی است. در نتیجه شرکتی همچون فولاد هرمزگان باید با نگاهی به این بحران به سراغ توسعه تکنولوژی‌هایی رفته که بتواند سهم انرژی را کاهش دهد. به همین دلیل باید سرمایه گذاری هدفمندی در حوزه ارتقای تکنولوژی در طرح‌های توسعه‌ای جدید صورت بگیرد.

فولاد هرمزگان برای دستیابی به سهم بیشتر در تولید و صادرات فولاد چندین طرح توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف در دستور کار دارد که شامل: مگامدول احیا مستقیم، سیلو‌های ذخیره‌سازی آهن اسفنجی، گاز‌های صنعتی، ستاره سیمین هرمز و طرح‌های بزرگ دیگری همچون افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۳ میلیون تن و نورد گرم است.

نگاهی به این طرح‌ها نشان می‌دهد، فولاد هرمزگان توسعه‌های همه جانبه را در دستور کار دارد و تلاش می‌کند با سرمایه گذاری هوشمندانه آن‌ها را اجرایی کند.

به عنوان مثال سرمایه گذاری برای احداث واحد نورد گرم منجر به تکمیل زنجیره در فولاد هرمزگان و توسعه سبد محصولات می‌شود.

در نهایت ارزش افزوده محصولات تولیدی در این مجموعه افزایش یافته و درآمدزایی فولاد هرمزگان را افزایش می‌دهد. امروز صنایع خودروسازی و صنایع لوازم خانگی نیازمند تامین ورق هستند که بخشی از این نیاز از طریق واردات تامین می‌شود. درنتیجه بازار پیش رو برای ورق، بازار پرتقاضایی است و این موضوع نشان می‌دهد فولاد هرمزگان در بحث احداث واحد نورد گرم با بررسی بازار و شناسایی ظرفیت موجود به سراغ توسعه سبد محصولاتی خود رفته تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.

نگاهی به برنامه‌های فولاد هرمزگان و در کنار آن کارنامه سال‌های اخیرش، حاکی از آن است که سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از تعریف طرح‌های جدید تا خرید سهام ستاره سیمین، فولاد هرمزگان با حساب دقیق و نگاه کارشناسی در این بخش قدم برداشته است.

درنتیجه باید به بهره برداری به موقع این طرح‌ها امیدوار بود که در نهایت سوددهی نماد «هرمز» را هم تضمین می‌کند. همین نگاه دقیق و نقشه راه کارشناسی شده باعث می‌شود تا استقبال از نماد هرمز نیز افزایش پیدا کند که خود مسیری دیگر برای تامین سرمایه لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده