تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۳۱۷۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توافق اولیه مادکوش با ایمپاسکو برای تامین مواد اولیه کارخانه ۲.۵میلیون تنی گندله بندرعباس

می متالز - کارخانه 2.5 میلیون تنی گندله مادکوش در تیر ماه 98 به بهره برداری می رسد.
توافق اولیه مادکوش با ایمپاسکو برای تامین مواد اولیه کارخانه ۲.۵میلیون تنی گندله بندرعباس

به گزارش می متالز، مهندس بختیاری قائم مقام شرکت مادکوش اظهار داشت : کارخانه 2.5 میلیون تنی گندله مادکوش در بهار 98 راه اندازی و تیرماه به بهره برداری رسمی خواهد رسید.
وی افزود: از 15 اسفند 97 تست تجهیزات سرد کارخانه شروع و از اواخر فروردین 98 بعد از انجام تست سرد تجهیزات، عملیات تست گرم تجهیزات شروع می شود و بعد از این مراحل در خرداد ماه سال آینده کنسانتره وارد خط شده و بعد از رفع عیوب و بهره وری آزمایشی ،تولید محصولات آغاز می شود.
بختیاری اظهار داشت: برای تامین مواد اولیه شرکت مادکوش به غیر از سهمیه ای که از وزارت صمت دریافت کرده است به دنبال تامین مواد اولیه از بخش خصوصی است. این شرکت به عنوان بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه در کوتاه مدت و بلند مدت مشکلی ندارد ولی برای تامین مواد اولیه به صورت پایدار باید اقداماتی انجام دهد که یک سری اقدامات مشترک با برخی شرکت ها انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: شرکت مادکوش در تلاش است که برای تامین سنگ آهن جنوب کشور پهنه ی اکتشافی را در دست بگیرد و خود سنگ آهن را استخراج کند و کنسانتره ی تولید شده را به کارخانه گندله انتقال دهد. بختیاری در ادامه گفت: خط تولید گندله شرکت مادکوش طوری طراحی شده است که هم هماتیت و هم مگنتیت را آسیاب و با عیار 66 و 65 و در دانه بندی های مختلف وارد کارخانه می کند و این خط برای60 درصد هماتیت و 40 درصد مگنتیت طراحی شده است هر چقدر میزان هماتیت کمتر و مگنتیت بیشتر باشد شرایط تولید بهتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: شرکت مادکوش برای پهنه ی اکتشافی سنگ آهن پیشنهادی داده است که بررسی و مطالعات اولیه را شرکت تهیه و تولید مواد معدنی انجام شد و توافق نامه ای هم منعقد شده است که سازمان صمت استان هرمزگان ، معاونت معدنی وزارت خانه ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و شرکت مادکوش مشترکا با هم فعالیت دارند. یکی از گزینه ها اصلی برای تامین مواد اولیه گندله ی مورد نیاز شرکت مادکوش ، واگذاری پهنه های معدنی موجود در استان هرمزگان است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده