تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۱۷۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت مطرح کرد؛

اهمیت حرکت به سمت پذیرفتن استاندار‌های جهانی در حوزه تجارت/ کالاهایمان باید شناسنامه‌دار شوند

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه تجارت باید به سمت پذیرفتن استاندار‌های جهانی پیش رفت، بر اهمیت شناسه‌گذاری کالا‌ها برای مشخص شدن استاندارد و کیفیت محصولات و خدمات تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش از ظهر امروز یکشنبه در جریان بازدید از معاونت تجارت و خدمات این وزاتخانه در ساختمان شهیدنادری، با اشاره به تجربیات خود در بخش‌های دولتی و خصوصی گفت: تجارت بخش عمده‌ای از زندگی همه‌مان است و باید در این حوزه و با تلاش مضاعف، تاثیر مفید و موثری در زندگی عموم مردم داشته باشیم.

وی افزود: پاسخگویی به مشتری، قابلیت اندازه‌گیری، شفافیت، قابلیت رهگیری، تنوع دادن به محصولات، بین‌المللی شدن و وارد بازار جهانی شدن، جزو برنامه‌های بخش خصوصی که باعث برند شدن محصول و خدمات شده و باعث موفقیت در عرصه داخلی و بین‌المللی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: کالاهای‌مان باید شناسنامه‌دار شوند و برندهای‌مان باید مراقب باشند تا به کیفیت محصولات‌شان ضربه وارد نشود.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت باید به سمت پذیرفتن استاندار‌های جهانی پیش رفت که موضوع مهمی است، اضافه کرد: باید بیش از گذشته ارتباط و تعاملا‌ت‌مان را با کشور‌های دنیا افزایش دهیم و الگو‌های مناسب و خوب تجاری آن‌ها را در کشور پیاده‌سازی کرده تا در نهایت برندی بومی، ملی و جهانی را ایجاد کنیم.

علی‌آبادی بر اهمیت شناسه‌گذاری کالا‌ها برای مشخص شدن استاندارد و کیفیت محصولات و خدمات تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد قاعده و نظام، اطمینان و آرامش برای خریداران اهمیت بالایی دارد تا درصورت رقم خوردن مشکلات، امکان مرجوعی و جابه‌جایی محصولات برای خریداران محصولات داخلی وجود داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظارم ایجاد نهاد تعاملی در معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت است که تلاش برای خدمت موثر و مفید بودن برای کشور و مردم عزیزمان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تلاش خود برای حل مشکلات معیشیتی و مالی نیرو‌های انسانی شاغل در این وزاتخانه تاکید کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده