تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۶:۴۶
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۷۶۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد تعداد سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین شکسته شد / افزایش غیرمنتظره قیمت در ماه سپتامبر

‌می‌متالز - تعداد سرمایه‌گذارانی که دارای ۰.۰۱ بیت کوین یا کمتر هستند، رکود جدیدی را ثبت کرده و این به معنای افزایش تعداد سرمایه‌گذاران خرد در این حوزه است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش شرکت تحلیل داده گلس نود، تعداد آدرس‌هایی که دارای ۰.۰۱ بیت کوین یا کمتر هستند، به حدود ۳۷ میلیون رسیده است. در ۳۰ روز گذشته، ۸۸۵ هزار آدرس کیف‌پول جدید به آدرس‌های سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین اضافه شده است.

رکورد جدید برای تعداد سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین

داده‌های جدید شرکت گلس‌نود نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌هایی که دارای ۰.۰۱ بیت کوین یا کمتر هستند، به بالاترین سطح خود در تمام تاریخ این رمزارز رسیده است. این روند صعودی نشان می‌دهد که این گروه سرمایه‌گذار خرد، علیرغم میزان دارایی‌هایشان، سهم خود را در بازار بیت کوین به‌صورت پیوسته افزایش می‌دهند.

سرمایه‌گذاران خرد ثروتمند، اکوسیستم بیت کوین را تحت سلطه گرفته‌اند و این سلطه تداوم داشته است. انباشت مداوم توسط این گروه از سرمایه‌گذاران، نگرانی‌هایی را که درباره تمرکز ساختار مالکیت بیت کوین میان کاربران تشدید می‌کند.

افزایش غیرمنتظره قیمت بیت کوین در سپتامبر

قیمت طلای دیجیتال در زمان نگارش این گزارش برابر با ۲۷ هزار و ۳۷۶ دلار است و در بیست و چهار ساعت گذشته حدود ۲.۹۶ درصد افزایش قیمت داشته است. یکی از تحلیلگران شرکت تحلیل داده گلس‌نود، پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین را در بازه کوتاه‌مدت ارائه کرده است. وی به این مساله اشاره کرده است که دلیل نوسانات اخیر، انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده آمریکا بوده است و سطوح مهمی پیش‌روی این رمز ارز هستند که سطح ۲۷ هزار دلار، مهم‌ترین آن‌ها است.

پس از چهار هفته نزول قیمت بیت کوین، این رمزارز در هفته گذشته موفق به شکستن روند نزولی شد و با رشدی سه درصدی، به بالاترین سطح قیمت ماهانه خود که معادل ۲۶ هزار و ۷۵۰ دلار بود، رسید. به‌نظر می‌رسد که بیت کوین در تلاش است تا حمایتی قوی را برای خود در ماه سپتامبر ایجاد کند. این افزایش قیمت، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است، چراکه ماه سپتامبر اغلب و بر اساس داده‌های تاریخی، به ماه کاهش قیمت بیت کوین مشهور است.

رکورد تعداد سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین شکسته شد / افزایش غیرمنتظره قیمت در ماه سپتامبر

در طول سال ۲۰۲۳، حرکات این رمزارز تحت تاثیر اخبار و تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) درباره صندوق ETF اسپات بیت کوین قرار گرفته. در هفته‌های اخیر خبر تازه‌ای درباره روند بررسی پرونده این صندوق در کمیسیون منتشر نشده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا می‌تواند تصمیم نهایی درباره این صندوق را تا سال ۲۰۲۴ به‌تعویق بیندازد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده