تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۱۴۳۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کوین بیس برخلاف نبرد حقوقی خود وارد بازار آتی می‌شود؟

‌می‌متالز - کوین بیس به تازگی تاییدیه‌ای جهت راه اندازی معاملات آتی بیت کوین و اتر خود برای مشتریان ایالات متحده دریافت کرده است.

به گزارش می‌متالز، کوین بیس، صرافی مهم ارز‌های دیجیتال، اخیراً از انجمن ملی آتی (NFA) چراغ سبزی دریافت کرده است. اکنون کوین بیس قصد دارد تا خدماتی از جمله سرمایه‌گذاری در معاملات آتی ارز‌های دیجیتال را برای مشتریان واجد شرایط در ایالات متحده گسترش دهد.

کوین بیس در تاریخ ۱۶ آگوست، در وب سایت خود با افتخار اعلام کرد که مجوزی برای فعالیت به عنوان یک پلتفرم تجاری در کمیسیون آتی (FCM) دریافت کرده است.

این مجوز به کوین بیس اجازه می‌دهد تا قرارداد‌های آتی را برای دو ارز دیجیتال اصلی، بیت کوین و اتریوم بپذیرد. این اختیارات از طریق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، در دسترس کوین بیس قرار خواهند گرفت. این صرافی همچنین بازار نقدی خود را تکمیل خواهد کرد و در ادامه تجربه تازه‌ای را تحت نظارت CFTC و NFA آغاز می‌کند.

کوین بیس قصد دارد با کسب تاییدیه برای مشتریان ایالات متحده در تعامل با بازار مشتقات رمز ارزها، یک نقطه ورود امن به صنعت کریپتو فراهم کند و از این طریق به حفظ جبهه صرافی‌ها در خط مقدم نوآوری دیجیتال کمک کند.

این صرافی همچنین در وبلاگ خود اظهار داشت که رعایت مقررات و شفافیت جهت القای اعتماد به مشتریان و موسسات ضروری خواهد بود. کوین بیس همچنین بر ضرورت یک بازار مشتقه رمز ارزی تحت نظارت CFTC برای تقویت رشد قابل توجه و مشارکت گسترده‌تر در اقتصاد کریپتو تاکید کرد.

دسترسی به بازار مشتقات رمز ارزی تحت نظارت CFTC جهت رشد صرافی و امکان مشارکت گسترده‌تر مشتریان در اقتصاد کریپتو ضروری خواهد بود.

تاکید کوین بیس بر بازار مشتقات ارز دیجیتال

کوین بیس در پست وبلاگ خود تاکید کرد که بازار جهانی مشتقات رمز ارز ۷۵ درصد از کل حجم معاملات کریپتو را شامل می‌شود. این صرافی همچنین اظهار داشت که معامله مشتریان در بازار مشتقه به سرمایه گذاری اولیه کمتری نسبت به معاملات اسپات نیاز دارد.

کوین بیس در سپتامبر ۲۰۲۱ برای ثبت نام به عنوان صرافی فعال در کمیسیون آتی (FCM) به NFA درخواست داد. از آن زمان، آن‌ها برای اطمینان از انطباق کامل مقررات، با رگولاتور‌ها همکاری کردند و مدل کسب و کار FCM خود را با دستورات حفاظت از مشتری CFTC هماهنگ کردند.

تصمیم برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام در ایالات متحده ناشی از این باور بود که این کشور قوی‌ترین چارچوب نظارتی را برای محافظت از مصرف کننده ارائه می‌دهد و در عین حال از پتانسیل صنعت کریپتو استفاده می‌کند.

کوین بیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک نقطه عطف مهمی است، زیرا که تعهد ما را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار تنظیم‌شده و سازگار در قابل اعتمادترین و امن‌ترین پلتفرم رمز ارزی بومی برای مشتریان خود آماده می‌کند.

در ادامه، وبسایت آتی صرافی کوین بیس بیان می‌کند، سرویس معاملات آتی جدید آن‌ها برای دسترسی کاربران نیاز به زمان بیشتری دارد و همچنین در گام نخست ابتدا کاربران واجد شرایط به این پلتفرم دسترسی خواهند داشت.

در ماه‌های آینده، کوین‌بیس قصد دارد جزئیات بیشتری در مورد نحوه دسترسی مشتریان تأیید شده خود در ایالات متحده اشتراک بگذارد.

در همین حال، کوین بیس در یک نبرد قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مواجه است. شکایت SEC از صرافی کوین بیس در اوایل ماه ژوئن انجام شد. SEC بیان دارد که این صرافی با فروش اوراق بهادار ثبت نشده قوانین اوراق بهادار محلی را نقض کرده است. حال باید دید که این صرافی به توافقی پایدار با این نهاد نظارتی خواهد رسید یا شرایط به شکلی نامشخص ادامه خواهند یافت؟

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده