به گزارش میمتالز، روح اله ایزدخواه درباره موضوع مالکیت دولت در خودروسازیها، گفت: مساله خودروسازیها مالکیت نیست، زیرا در هیات مدیره ایران خودرو حداقل ۲ صندلی در اختیار بخش خصوصی -قطعهسازان- است، ساختار صنعت و رابطه بین قطعهساز و خودروساز ایراد اصلی است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینههای سربار و غیرمولد خودروسازیهای بزرگ باید اصلاح شود و این موضوع لزوما با خصوصیسازی اتفاق نمیافتد، ما تجربههای خصوصیسازیهای تلخی هم مانند آلومینیوم المهدی، ماشینسازی اراک، هپکو و. داشتیم؛ خصوصیسازی معجزه نمیکند.
وی مساله مالکیت دولت در خودروسازی را مساله فرعی دانست و افزود: ما بیش از این موضوع به سیاست صنعتی نیاز داریم، اما به دلیل تشدد مراجع تصمیمگیر، این سیاستها هیچ وقت پا نمیگیرد یعنی ما چند مرجع مختلف داریم که نسبت به صنعت خودروسازی تصمیم میگیرند به همین دلیل در هیچ زمانی به یک سیاست صنعتی منسجم نمیرسیم که باید اصلاح شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به صرف واگذاری مالکیت اتفاقی در بهبود مدیریت رخ نمیدهد، اگر قواعد مبتنی بر سیاست صنعتی در خودرو تنظیم نشود تا هر مدیری که بر سرکار میآید به آن پایبند باشد، به صرف جابه جایی مالکیت از این دست به آن دست اتفاق خاصی رخ نمیدهد، زیرا مافیای خودروسازی شکل گرفته و اصطلاحا مدیر کارهای نیست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اصل اساسی این است که ساختار صنعت خودروسازی بهینه نبوده و غیرشفاف و در برخی موارد تبعیض آلود است که باید اصلاح شود.