تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۱۸۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سپرده گذاری مرکزی ایران عضو AECSD شد

‌می‌متالز - شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به انجمن نهاد‌های سپرده‌گذاری مرکزی منطقه اوراسیا (AECSD) پیوست.

به گزارش می‌متالز، عضویت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران در AECSD با حضور محمد باغستانی مدیرعامل این شرکت، در نوزدهمین اجلاس سالیانه این انجمن در تاجیکستان تصویب شد.

عضویت سمات در این انجمن با اتفاق آرا و به دنبال تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و رأی گیری الکترونیکی تحقق یافت که درنهایت در این اجلاس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران به عنوان هفدهمین کشور، عضو این انجمن شد.

همچنین در این مراسم، مدیرعامل سمات گزارشی از توانمندی‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی و بازار سرمایه ایران را به حاضران ارائه کرد.

باغستانی اظهار داشت: عضویت سمات در انجمن AECSD گامی در جهت تقویت همکاری‌ها با منطقه اوراسیا، تسهیل تبادل دانش و تجربیات در زمینه‌های مختلف صنعت سپرده گذاری و کمک به تلاش‌های انجمن برای خدمت به منافع مشترک اعضای انجمن و در دیدی وسیع تر، منطقه است.

گفتنی است، AECSD با عضویت ۱۶ نهاد ثبتی و تسویه و پایاپای از ۱۵ کشور «آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، گرجستان، هند، قزافستان، قرقیزستان، روسیه، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، اوکراین، مغولستان، کره جنوبی و ایران» تشکیل شده و از معتبرترین سندیکا‌های بین‌المللی در این حوزه به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است، عضویت در پنچ نهاد مهم بین المللی FEAS (فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیا)، ACG (نهاد‌های ثبت، سپرده گذاری و تسویه و پایاپای آسیاـ اقیانوسیه)، OICEF (بورس‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی) و انجمن استانداردسازی صندوق‌های سرمایه گذاری آسیا (AFSF)، AECSD و انعقاد تفاهم نامه با نهاد‌های فعال در صنعت سپرده گذاری از کشور‌های «ترکیه، پاکستان، اندونزی، کره جنوبی، عمان، چین، هند، یمن» و ... از مهم‌ترین فعالیت‌های بین المللی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران برای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای بین المللی شدن بازار سرمایه ایران است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده