تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۸۲۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علیپور خنکداری:

تامین زمین؛ چالش جدی پیش روی اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان مازندران

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:در استان مازنداران، با چالش جدی در حوزه تامین زمین در جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن مواجه هستیم چرا که عمده زمین‌ها، اراضی کشاورزی (درجه ۱ و ۲) هستند و مطابق با قانون نباید برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، کمال علی‌پور خنکداری؛ در خصوص وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان مازندران، گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن، چالش تامین زمین وجود دارد، در همین راستا در قانون مذکور پیش بینی کردیم دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به وزارت راه و شهرسازی برای الحاق اراضی به طرح‌های جامع شهری و روستایی و یا ایجاد شهرک‌های مستقل، کمک کنند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس عنوان کرد: در استان مازنداران، با چالش جدی در حوزه تامین زمین در جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مواجه هستیم چرا که عمده زمین‌ها، اراضی کشاورزی حاصل­خیز (درجه ۱ و ۲) هستند که مطابق با قانون این اراضی نباید برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال مذاکره با منابع طبیعی هستیم تا آن‌ها را مجاب کنیم برخی از زمین‌های مستعد ساخت مسکن برای اجرای پروژه‌های ساختمان سازی در اختیار سازندگان قرار بگیرد. در همین راستا هم پروژه ۱۲۰ واحدی را در قائم شهر کلنگ زنی شده و در حال اجرا است؛ همچنین مقدمات اجرای پروژه ساخت مسکن ۲۴۰ واحدی نیز انجام شده و در حال طی مراحل نهایی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین پروژه ۲۰۰۰ واحدی را نیز منطقه جویبار در حال اجرا داریم که در صورت رفع مشکلاتی با منابع طبیعی دارد، می‌تواند سر ریز جمعیتی برخی دیگر از مناطق را هم پوشش دهد و مشکلات مسکن جوانان را حل کند. پروژه‌های دیگری نیز وجود دارد و در صورت رفع مشکلات موجود، گامی خوبی در جهت خانه دار کردن افراد به ویژه جوان برداشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده