تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۱۵۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

ایجاد شهرک طلا در خراسان جنوبی سرمایه گذار می‌خواهد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع فرآوری طلا به سرمایه گذاران پیشنهاد شده است و معادن موجود باید در این زمینه ورود پیدا کند تا ایجاد شهرک تخصصی این ماده معدنی استان پایه ریزی شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عباس زاده روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: دولت در تخصیص زمین و تامین زیرساخت‌ها آمادگی دارد، زیرا ارزش افزوده ناشی از ایجاد شهرک تخصصی به مراتب بیشتر از استخراج و تولید شمش است، پس انتظار می‌رود که سرمایه گذاران پیش قدم شوند.

وی عنوان کرد: سرمایه گذار مد نظر شناسایی شده که امید است با توجیه اقتصادی بالا این طرح به نتیجه مطلوب برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد:خراسان جنوبی جزو استانی‌های طلایی کشور معرفی شده است بنابراین کارخانه‌های فرآوری طلا در استان باید فعال شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح تحول اکتشافات و زمین شناسی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود که آورده خوبی در استان داشت و ذخایر معدنی طلا با این طرح اکتشاف به ۲ برابر افزایش یافت لذا استان از نظر رتبه معدنی ارتقای جدی داشت.

توجه ویژه دولت سیزدهم به باند‌های دوم در خراسان جنوبی

عباس زاده با اشاره به مساله باند‌های دوم در استان هم گفت:راه‌های استان اهمیت زیادی دارد، چون منطقه پهناوری هستیم که سختی کار را افزایش می‌دهد و بخش مهمی هم در حوزه راه روستایی داریم، اما پروژه‌هایی در دست اجراست، تخصیص اعتبار می‌خواهد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ۱۵۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی اجرا کرده است، ادامه داد: رقم هزینه شده قابل توجه است طوری که ۲ هزار میلیارد تومان در طول ۲ سال به باند‌های دوم استان اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: ۱۲۰ کیلومتر هم تا پایان سال هدف گذاری شده است البته پروژه‌های دیگری هم وجود دارد که متناسب با اعتبارات دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: رئیس جمهور هم در سفر دوم به خراسان جنوبی بر تکمیل قطعه باقیمانده از محور بیرجند- قاین تاکید کرده است و اعتبارات خوبی هم تخصیص یافت.

عباس زاده گفت:پیش بینی می‌شود ۱۲ کیلومتر باقی مانده از باند دوم بیرجند- قاین تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد و فعلا هم مهمترین پروژه اجرای باند دوم محور نهبندان تا مرز زابل است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا بیمارستان خوسف در هفته دولت امسال به بهره برداری نرسید هم گفت:بیمارستان خوسف و بشرویه از اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمیان است که ساختمان آن به تمام شده است و تجهیزات هم قابل نصب است، اما بهره برداری نهایی آن مستلزم جذب نیروی انسانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: بیمارستان زیرکوه هم در دولت سیزدهم کلنگ زنی شده است که بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خراسان جنوبی پیشرو در تامین زمین نهضت ملی مسکن

وی با اشاره به اینکه در واگذاری زمین برای نهضت ملی مسکن تلاش شده است از الگوی مسکن ویلایی استفاده کنیم افزود: در هر جا مشکل زمین نداشتیم این الگو پیاده شده و فقط مرکز استان به خاطر کمبود زمین واگذاری به شکل آپارتمانی است.

عباس زاده عنوان کرد: در طول یک سال هزار و ۸۰۰ هکتار زمین واگذار شده و ۲ هزار هکتار هم در دست پیگیری است ضمن اینکه سرانه‌های عمومی طبق استاندارد رعایت می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی در مشارکت مردم برای ساخت نهضت ملی مسکن تصریح کرد: شورای مسکن استان خراسان جنوبی پیشنهاد کرده که خط اعتباری ویژه برای تامین منابع مالی ساخت نهضت ملی مسکن ایجاد شود، اما این مساله نیازمند تصمیم در سطح کلان کشور است.

مدیران به ارایه آمار دقیق عادت کنند

وی همچنین گفت: مدیران باید عادت کنند که در آمار دادن هماهنگ و دقیق باشند تا ارایه درستی داشته باشند، زیرا برخی از اعداد و ارقامی که در پروژه‌های شهری ارایه شده با هم همخوانی ندارد که تذکرات لازم به مدیران مربوطه داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اختلافات بین شهرداری و شورای شهر بیرجند اظهار کرد: در شورا‌های استانی و شورا‌های شهر هیچ مساله‌ای نداریم، اما در شورای شهر بیرجند ناهماهنگی بین اعضا وجود دارد که شاهد برخی اختلافات هستیم.

وی افزود:اگر هماهنگی بین اعضای شورای شهر و شهردار نباشد مدیریت شهری متضرر خواهد شد کما اینکه از یک سال گذشته روند رو به رشدی در بیرجند نداشتیم.

اعضای شورای شهر و شهردار بگو مگو نکنند

عباس زاده با اشاره به اینکه مردم شهر بیرجند منتظر تغییر رویه شورای شهر و شهرداری و هم افزایی در این حوزه هستند ادامه داد: نیاز است که اعضای شورای شهر و شهردار به خاطر مردم، بیت المال و شرایط استان از بگو و مگو دست بردارند تا اختلاف سلیقه‌ای را شاهد نباشیم.

وی یادآور شد:عرصه اطلاع رسانی به معنای جنگ واقعی بوده که در راستای مدیریت افکار عمومی بین ابررسانه‌های دنیا با آن رو به رو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در جنگ ترکیبی، رسانه با مسئولیت سنگینی که به دوش دارد باید هوشمندانه عمل کند و خبرنگاران هم در نحوه حکمرانی و جهت گیری سیاست‌ها نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر توجه رسانه به روایت صحیح از اقدامات و دستاورد‌های دولت و نظام گفت: باید مردم با روایتگری درست رسانه‌ها در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند تا ضمن انعکاس نقاط قوت بتوان نقاط ضعف را هم شناخت و رفع کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده