به گزارش میمتالز، کرمان موتور فرآیند ثبت سفارش قطعات پیکاپ کیامسی KMC T۹ را انجام داده است و قصد دارد نسخه اتوماتیک و ارتقا پیدا کرده T۸ به نام جک T۹ را روانه بازار کند.
در بخش قوای محرکه، شرکت خودروسازی جک، پیشرانهها و گیربکسهای متفاوتی را برای این پیکاپ چینی درنظر گرفته است. البته بعید بهنظر میرسد که پای پیشرانههای دیزلی KMC T۹ به ایران برسد.
یک نمونه از پیشرانه بنزینی که به احتمال زیاد شرکت کرمان موتور، با این مشخصات T۹ را وارد بازار کند، موتور ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت تولیدی ۲۳۱ اسببخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر است. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF، قدرت تولیدی را به هر دو محور منتقل میکند.
نمونه دیگر از پیشرانههای بنزینی، یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ بوده که حداکثر قدرتی معادل ۲۱۱ اسببخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتری تولید میکند. این پیشرانه نیز به یک گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز شده است.
این پیکاپ چینی در حالت استاندارد خود، قدرت تولیدی پیشرانه را تنها به چرخهای عقب منتقل میکند. اما کمپانی جک، T۹ خود را به آپشن چهار چرخ محرک مجهز کرده است؛ بنابراین میتوان با تنظیم حالت رانندگی روی ۴H و ۴L، قدرت پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل کرد.
قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخها، تریم چرمی صندلیها، مولتیمدیا و مانیتور لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک همراه، نمایشگر، کلاستر دیجیتالی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی راننده همراه با تنظیم گودی کمر، گرمکن صندلیهای ردیف اول، دسته دنده شیفت بای وایر، باز و بسته شدن آینههای جانبی بهصورت برقی همراه با گرمکن، سانروف و سامانه ورود و استارت دکمهای، سنسورهای هشدار دهنده میزان فشار بار تایرها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو، ترمزهای ABS و EBD، سیستم کروز کنترل، سنسورهای نور و باران، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESC) و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد
به ادعای شرکت سازنده جک، در طراحی KMC T۹ از بوفالوی آمریکایی الهام گرفته شده است.
با دقت در قسمت جلوی این پیکاپ، میتوان تا حدودی شباهت آن با بوفالو را درک کرد. چراکه جلو پنجره بسیار بزرگ با خطوط عمودی، اشاره به صورت بزرگ و چراغهای کشیده و کوچک، اشاره به چشمهای کوچک آن دارد.
از نمای جانبی نیز، خودرو ارتفاع مناسبی نسبت به زمین دارد. یکی از دلایل ارتفاع مناسب میتواند رینگهای نسبتا بزرگ ۱۸ اینچی باشد.
اما نمای پشتی، شباهت بسیاری به نمای پشتی KMC T۸ دارد. بهنوعی هیچ تغییری در بخش پشتی بهچشم نمیخورد. اما شاید بتوان گفت مهمترین تغییر پیکاپ جدید، رنگ مشکی سپر پشتی است. سپر عقب در نسل قبلی، همرنگ بدنه بوده و بهدلیل استفادههای آفرودی، با کوچکترین ضربه، رنگ خود را از دست میداد.
منبع: تجارت نیوز