تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۱۸۳۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نمره قبولی ایران در صادرات معدنی به کره/ کنسانتره مس رکورد زد

‌می‌متالز - کارنامه صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی ایران به کره جنوبی اعلام شد. در سال گذشته ۹۷ درصد کل صادرات و معادل حدود ۸۱ میلیون دلار از صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی شامل کنسانتره مس بوده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس این گزارش تراز تجاری غیرنفتی ایران و کره جنوبی طی ۱۰ سال گذشته در اکثر سال‌ها به نفع کره جنوبی بوده است. پس از خروج آمریکا از برجام، صادرات غیرنفتی و واردات ایران به کره جنوبی روند نزولی را از سال ۲۰۱۸ از سر گرفت و در سال ۲۰۱۹ با افت شدید مواجه شد، به‌گونه‌ای که ارزش صادرات و واردات در سال ۲۰۲۲ به کمتر از ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

در سال گذشته بخش زیادی، یعنی ۹۷ درصد کل صادرات و معادل حدود ۸۱ میلیون دلار، از صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی شامل کنسانتره مس بوده است.

هفت رشته فعالیت شامل وسایل نقلیه، زمینی هوایی آبی و تجهیزات ترابری مربوط به آن‌ها؛ ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی، اجزاء و قطعات آن‌ها؛ مواد نسجی و مصنوعات از این مواد، پوست خام و چرم؛ محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن؛ محصولات معدنی؛ محصولات صنایع غذایی، نوشابه‌ها، آبگون‌های الکلی و سرکه‌ها، توتون و … به عنوان رشته فعالیت‌های منتخب انتخاب و روند تجارت در این حوزه‌ها اعلام شده است.

عناوین برگزیده