تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۳۱۸۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن فولاد ایران:

صادرات فولاد فقط توسط تولیدکنندگان صورت پذیرد

می متالز - رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: درخواست بخش خصوصی این بود که تولیدکننده فقط صادرات را انجام دهد، زیرا تولیدکننده بازار خود را خراب نمی‌کند ولی اگر هر کسی صادرات را انجام دهد، ممکن است که بازار شکنی ایجاد شود.
صادرات فولاد فقط توسط تولیدکنندگان صورت پذیرد

به گزارش می متالز، بهرام سبحانی در خصوص صادرات ریالی تولیدکنندگان فولاد و مشکلاتی که در ماه‌های اخیر در این خصوص ایجاد شده اظهار کرد: صادرات ریالی که به معنای مشخص وجود ندارد، بلکه مشتریان افغانستانی و عراقی ترجیح می‌دهند مبلغ خریدهای خود را به صورت ریالی پرداخت کنند و تاکنون دستور بانک مرکزی این بوده که اگر جنسی از مرز خارج می‌شود باید ما به ازای آن، ارز به کشور بازگردانده شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: با این حال به دلیل مشکلاتی که در تأمین ارز در کشورهای مذکور وجود دارد، صادرکنندگان اغلب ریال دریافت می‌کنند و این باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست بخش خصوصی این بود که تولیدکننده فقط صادرات را انجام دهد چرا که اگر صادرات توسط تولیدکننده صورت پذیرد، مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ زیرا تولیدکننده بازار خود را خراب نمی‌کند ولی اگر هر کسی صادرات را انجام دهد، ممکن است که بازار شکنی ایجاد شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین اظهار داشت: برخی با تناژ پایین، فولاد ایرانی را به عراق و افغانستان می‌بردند و با عرضه آن در قیمت‌های پایین مشکلاتی را ایجاد کردند و این امر باعث شد تا این کشورها تعرفه‌هایی را بر فولاد وارداتی از ایران اعمال کنند از این رو، رفع موانع صادرات ریالی به شرطی اثر بخش خواهد بود که فقط به تولیدکنندگان اجازه صادرات داده شود.

عناوین برگزیده