تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۹۸۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن فولاد مطرح کرد؛

تحریم فولاد روسیه؛ فرصتی برای صادرات فولاد ایران

‌می‌متالز - بهرام سبحانی با اشاره به تاثیر تحریم شدید اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات فولادی از کشور روسیه، گفت: به رغم اینکه تولیدکنندگان فولاد ایران در حال حاضر مشتریان خود را در کشور‌های آسیایی و حاشیه خلیج فارس دارند، اما این اتفاق فرصت خوبی است تا ایران بتواند جایگاه خود را از روسیه در بازار جهانی فولاد تا حدود قابل توجهی پس بگیرد.

به گزارش می‌متالز، بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در رابطه با تاثیر تحریم شدید اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات فولادی از کشور روسیه، اظهار کرد: به رغم اینکه تولیدکنندگان فولاد ایران در حال حاضر مشتریان خود را در کشور‌های آسیایی و حاشیه خلیج فارس دارند، اما این اتفاق فرصت خوبی است تا ایران بتواند جایگاه خود را از روسیه در بازار جهانی فولاد تا حدود قابل توجهی پس بگیرد.

او افزود: موانع داخلی از جمله قیمت‌گذاری‌های دستوری، صدور مجوز‌های صادراتی و .. طی سال‌های اخیر مشکلاتی را برای صنایع تولیدی از جمله فولاد به همراه داشته، اکنون با توجه به فرصت‌های پیش رو مسوولان می‌بایست زمینه را برای ارتقاء توان تولیدی کشور بیفزایند.

رئیس انجمن فولاد گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان فولاد در صورت رفع موانع داخلی قابلیت و توان افزایش ظرفیت تولید در راستای صادرات محصولات به بازار‌های آسیایی و اروپایی دارند به همین خاطر در صورت توجه مسوولان به این بخش شاهد ارتقاء جایگاه محصولات فولادی در سطح جهان خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده