تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۹۴۲۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش واردات محصولات فولادی در ایالات متحده

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های موسسه آهن و فولاد آمریکا، میزان واردات محصولات فولادی در ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، داده‌های منتشر شده توسط موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) نشان داد شرکت‌های فولادی مستقر در ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳، واردات محصولات فولادی را به ۲.۶۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان محصولات فولادی وارد شده به ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۱۴.۴ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند واردات محصولات فولادی نهایی در ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۲ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، حجم محصولات فولادی نهایی در کل حجم واردات فولاد به آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۲ میلیون تن بوده است که ۱۲.۲ درصد کمتر از ژانویه ۲۰۲۲ گزارش شده است.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند در ژانویه ۲۰۲۳ ایالات متحده واردات محصولات فولادی را در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۳ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ افزایش داد. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان واردات محصولات فولادی نهایی نیز در ژانویه ۲۰۲۳ به ایالات متحده حدود ۷.۳ نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ رشد داشته است.

به نقل از برخی تاجران، منابع اصلی واردات محصولات فولادی به آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳، کانادا، مکزیک و کره جنوبی بوده است. باید توجه داشت که در ژانویه ۲۰۲۳ کشور کانادا حدود ۵۹۳ هزار تن، کشور مکزیک حدود ۴۵۶ هزار تن و کشور کره جنوبی حدود ۱۳۹ هزار تن محصول فولادی به آمریکا ارسال کردند.

معامله گران در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) گزارش دادند ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۶.۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۶.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افت داشته است. به طور کلی باید توجه داشت که تولید جهانی فولاد در ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۴۵.۳ میلیون تن رسیده که ۳.۳ درصد کمتر از ژانویه ۲۰۲۲ گزارش شده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، میزان واردات محصولات فولادی به ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ در محدوده ۳۱.۴۶ میلیون تن شنیده شد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ میزان واردات محصولات فولادی نهایی در ایالات متحده به ۲۲.۷۶ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نهایی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ کاهش ۱۰.۹ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

در این میان برخی منابع خبری اعلام کردند بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد، ایالات متحده در میان ده کشور بزرگ تولید کننده فولاد در جهان قرار دارد. برررسی‌ها نشان می‌دهد ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ تولید محصولات فولادی را به ۸۰.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید محصولات فولادی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۵.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده